Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Irrigatiesysteem zelf maken


Plotiemoos

Aanbevolen berichten

En zo was ik aan het mijmeren over de droogte in de zomer....

En mijn aardappelen, en andere groentes makkelijk water geven....

 

Stel, je hebt van die gele elektriciteitsbuizen, en daar voor je een gaatje in op de afstand van de pootaardappel, en je fabriceert iets dat je een trechtervorm krijgt waar je een gieter in leegt.

Uiteraard de buis onder de grond bij het poten van de aardappelen.klinkt dit heel raar?

Gewoon een idee, fantasie die misschien volgend jaar tot waarheid komt.

 

Geef vooral je mening en waarom wel of niet handig.

 

aangepast door Plotiemoos
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij bedoelt trechter ipv rechtervoet.

Dus elektriciteitsbuizen (niet draden), daar om de zoveel cm een gaatje maken, en het geheel vullen door met een gieter water in de buizen te gieten (via een trechter).

Pomp lijkt me een handiger oplossing. Of in ieder geval een voorraadvat onder de trechter.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, het was inderdaad de rechtervoet die ik niet begreep. Dat een voor een boor was, had ik gelukkig wel door want dat staat er nog steeds :)

Het werkt alleen als je de buis perfect waterpas legt. En dan nog zal je waarschijnijk merken dat het meeste water bij het eerste gat al eruit loopt. Of gaten raken verstopt met aarde of algen. Ik zou er geen tijd in steken. Maar je kan met voren in de bodem wel een irrigatiesysteem maken, dat gaat in ontwikkelingslanden vaak ook zo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@fre3ke

En nu Snap ik jou niet... haha.

Ik snap het gedeelte "voren" niet.

 

Uiteraard even opgezocht en ik blijk wel een vorentrekker te hebben.. die gebruik ik voor een sleuf te trekken voor de aardappelen te poten.

Mijn idee was dus daar een buis bij te leggen voor water te geven en ik niet steeds met gieters aan het sjouwen ben.

 

Ohja,wij hebben geen elektriciteit op het moestuincomplex en alleen een ouderwetse pomp. 

 

aangepast door Plotiemoos
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...