Moonsparkle Posted April 18, 2021 Share Posted April 18, 2021 Ik lees nogal uiteenlopende berichten over komkommer dus ik dacht ik vraag het even aan de experts😅  Ik wil voor het eerst komkommers planten en voor als het nog uitmaakt het gaat om de soort marketmore.  Nu lees ik uiteenlopende berichten over hoe om te gaan met de bloemen. Op sommige websites lees ik dat je de mannelijke bloemen er beter af kunt halen omdat de komkommer anders niet lekker wordt en zaad aanmaakt, op andere websites lees ik dat de mannelijke bloemen nodig zijn omdat de vrouwelijke anders geen vruchten aanmaken.  Wie kan mij vertellen wat waar is en wat handig is om te doen om lekkere komkommers te kweken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 18, 2021 Share Posted April 18, 2021 Ik teel al jaren Marketmore en laat hem lekker doen wat ie doet en pluk dan veeeeel komkommers  Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moonsparkle Posted April 18, 2021 Author Share Posted April 18, 2021 Haha dat klinkt gemakkelijk, oogst je ze misschien nog op een bepaalde lengte /dikte, zou dat nog verschil kunnen maken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 18, 2021 Share Posted April 18, 2021 Tja, als je ze dikker laat worden dan worden de pitjes wat stugger. Maar net daarvoor heb je er geen last van hoor. En sowieso wordt de schil dan ook wat steviger. Ik zocht een foto maar kan er zo snel even geen 1 vinden in mijn archief  Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 18, 2021 Share Posted April 18, 2021 ik denk dat marketmore alleen vrouwelijke bloemen maakt linkje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moonsparkle Posted April 21, 2021 Author Share Posted April 21, 2021  Ze zien er in ieder geval vrolijk uit😄 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts