Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik besloot dit jaar de brandnetels in de tuin niet zomaar weg te gooien, maar er een aftreksel van te maken tegen bladluis zoals ik al vaak gelezen had. 

Nu zag ik bij het oogsten van die brandnetels gisteren dat ze verheven zaten van.. jawel, bladluis. 

Zijn die nu met mij aan het lachen?? 😅 Maakt begieten met een aftreksel van brandnetel dan wel iets uit eigenlijk? Hebben jullie hier ervaring mee? Nog tips?

(Ik weet dat zeep oplossing helpt, maar gezien ze het op mijn sla gemunt hebben lijkt me dat niet zo smakelijk.)

• 3 weeks later...
Geplaatst: (aangepast)

Er bestaan middeltjes tegen bladluis dat je kan kopen in de winkel. Wel opletten dat je een biologische variant voor de moestuin neemt. En ook 14 dagen wachten met eten van de plant/vruchten na behandeling. Foto in bijlage.

Je kan ook gier trekken van brandnetel. Een halve emmer brandnetel overgieten met water en een paar dagen laten staan tot het stinkt. Dan filteren en bespuiten.

Heb ook ergens gelezen dat een gier van ui in water ook zou helpen. Dan is het een paar uien in water een nacht laten trekken.

De oplossing met zeep heb ik ook ergens gelezen, maar dan moet je de biologische afbreekbare variant nemen.

En als je echt biologisch wil gaan. De larven van lieveheersbeestjes eten heel graag bladluis. Dat kan je ook kopen in de winkel.

16211658507996922773632965629413.jpg

aangepast door Bosken85
antwoord op zeep middel vergeten vermelden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...