Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanmorgen mijn bestelling van de vereniging opgehaald. Wordt toch altijd zo vrolijk van zo'n pakje vol met zaden etc. En het was heerlijk om over het complex te lopen in het zonnetje. Goed ingepakt tegen de kou kunnen we een hoop hebben.

Geplaatst:
, de laurier beschut .

Verdorie..die ben ik vergeten. chips en hij staat met pot in de volle grond..het was -8...straks misschien maar wat blad erop doen..

Die Ital sla lijkt me heerlijk zo als je daar midden in de winter je eigen salade kan plukken!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ja ik was vorig jaar mijn andere laurierplant op de tuin vergeten.. helemaal bruin en niet meer te redden. Dus nu dit jaar mijn andere plant in de watten gelegd

Geplaatst:

Get, in de drukte van het vertrek toch vergeten. en het vriest hier al hard...ik hoop maar dat er genoeg sneeuw op ligt

Geplaatst:

O ja, goed dit te lezen, helemaal vergeten de laurier binnen te halen, ik ga hem nu maar even in de schuur zetten, misschien is het nog niet te laat.

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Hallo Nicolette,

Ik ben nieuw hier en zit lekker te snuffelen tussen alle leuke berichten. kwam je foto´s tegen...ziet er leuk uit!

vooral leuk om te zien dat de snijbiet er nog zo leuk bijstaat ondanks het gure weer ben zelf gek op snijbiet en bij mij staat het ook elk jaar weer in de volkstuin...

Wens je ook dit jaar een goede oogst!

groeten

Lara

Geplaatst:

Dank je wel Lara. Snijbiet overleefd de winter meestal wel. In de lente neemt t een groeispurtje en dan oogst ik het voor het gaat bloeien. Ondertussen zaai ik nieuwe en zo zit ik nooit zonder

Jij ook een fijn moestuin seizoen.

Geplaatst:
O ja, goed dit te lezen, helemaal vergeten de laurier binnen te halen, ik ga hem nu maar even in de schuur zetten, misschien is het nog niet te laat.

Nou als ie nog mooi groen ziet redt ie t vast nog wel.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Was vandaag heel eventjes op mijn tuintje. Wat een trieste aanblik, al die verlepte ontdooie groente. De palmkool hangt er zielig bij zo ook de spinazie, american cress, sla, "winterharde"stengelui in de koudebak. Van de boerenkool hoop ik nog wat vernieuwde groei te krijgen en hoop dat de stengelui bijtrekt. Was blij dat ik borselino's tip opgevolgd had en de aardbeien had afgedekt met vlies. Nou ik ben zo langzamerhand wel een beetje sneeuwmoe en wat mij betreft gaan we nu door naar de lente.

Wel vandaag de binnen opgekweekte tuinbonen en dopwerten in de kas achtergelaten om van de week uit te planten. Vooral de tuinbonen hadden allang geplant moeten worden maar ze konden met die extreme kou gewoon nog niet naar buiten. Dus hopelijk slaan die nog een beetje aan. We gaan in elk geval een nieuwe lading zaaien. De voorgezaaide ui staat voor in de koude bak. Deze week gaat er denk ik heel wat voor gezaait worden. Kom maar op met die lente zon

Morgen eens kijken hoe de knolselderij het overleefd heeft. Die was lekker warm toegestopt met een beetje stro.

Geplaatst:

Ik leerde van een grote bio-tuinder tuinbonen voor te kiemen in wit vochtig zand..kan je ze daarna zo in de geulen planten..het kan natuurlijk ook in potten in de koude bak.

Geplaatst:

grappig dat doe ik eigenlijk dus door ze in die roottrainers te zetten. Ik klik ze open en schuif ze zo de aarde in. Maar wat je daar suggereerd is nog eenvoudiger. Goed idee trouwens want ik kom altijd roottrainers tekort.

Geplaatst:

Grappig zeg! Maar dat zijn dan eigenlijk uitklapbare hoge potjes..simpel gezegd? Het aparte is dat ze zo hoog zijn, en dan misschien dat de wortels in de gleuven groeien?

Geplaatst:

Ja ze leiden de wortels zeg maar naar beneden en je kan de wortels mooi zien groeien. Het fijne is dat het zo heerlijk verplant en ze zo goed aanslaan erna.

Geplaatst:
Is het een produkt dat je in Nl hebt gekocht?

ik had vooralsnog uit engeland meegenomen maar ik was vorige week bij vreekens en zag dat ze daar ook verkochten.

Geplaatst:

Vandaag de salade/tomatenbak maar eens leeg gehaald aan de zijkant van het huisje. Daarna weer gevuld met verse grond en paardenmest. En ondertussen, ik kon t niet laten, snel nog wat italiaanse pluksla eringezaait. Glasplaatje eroverheen gelegd en nu maar hopen op een zonnetje zodat ze kunnen ontkiemen.

Thuis nog wat bietjes (boltardy de vroegste soort) voorgezaait in modules en verschillende soorten sla.

Van mij mag het voorjaar wel gaan beginnen zo langzamerhand.

• Nieuwe aanmaken...