EdelSpint Geplaatst: 1 mei 2021 Geplaatst: 1 mei 2021 Lieve mensen, Ik ben op zoek naar een mooie sierpeper met een palet aan kleuren aan 1 plant, zoals bijv de Bolivian Rainbow, Numex Twilight, Chinese 5 colors etc. Liefst een ras die ook al donker blad heeft (vóór vruchtzetting). Ik heb begrepen dat Bolivian Rainbow ook nog een degelijke smaak heeft tov andere 5-kleuren. Wat zijn jullie ervaringen? Quote
rorror Geplaatst: 1 mei 2021 Geplaatst: 1 mei 2021 (aangepast) Hai! Heb alleen de Chinese 5 color, hoe de smaak is weet ik niet, maar kan bijna gaan proeven. Sierpepers worden in het tuincentrum zogenoemd, omdat de bespoten zijn geweest, en daarom dat jaar niet voor consumptie. Je kan de zaden er wel uit halen, en zelf bio opkweken het jaar erna. Quote Liefst een ras die ook al donker blad heeft (vóór vruchtzetting) Zoiets? of Paars? Of bedoel je donkergroen, inplaats van lichtgroen? Dat heeft eerder te maken met de hoeveelheid licht en voeding wat de plant krijgt. (met b.v. extra magnesium geven, wordt het blad extra donkergroen). 1 mei 2021 aangepast door rorror Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
rorror Geplaatst: 1 mei 2021 Geplaatst: 1 mei 2021 Hier een fototje van de chinese 5color. Zitten een aantal vruchtjes is. Binnen opgekweekt, vandaar dat deze er wat iel uitziet, maar dat trekt van die zomer buitem wel bij. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Annem@rie Geplaatst: 1 mei 2021 Geplaatst: 1 mei 2021 Ik heb zaden van de Bolivian Rainbow voor je! Quote
Mellie Geplaatst: 2 mei 2021 Geplaatst: 2 mei 2021 De smaak van Chinese 5 colour is heel pittig. Vind het een lekker pepertje, ook leuk voor de inmaak. Dan worden ze wel minder pittig. Heb ze dit jaar trouwens niet gezaaid, omdat ik wel eens wat anders wilde. Misschien volgend jaar weer. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.