Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

heeft er iemand ervaring met een gewone courgetteplant toch langs een klimrek/plantensteun te laten opklimmen in de hoogte? Dit om ruimte te besparen op de grond, want met die grote bladeren neemt een courgetteplant al snel veel plaats in.

alvast bedankt voor de tips

Geplaatst:

Ik doe het elk jaar. Mijn pompoenenveldje loopt langs het water met hek ertussen zodat kinderen binnenboord blijven. De achterste rijen courgette en pompoen leid ik altijd naar boven. De een doet dat beter dan de ander overigens, maar over het algemeen lukt het goed. Zonder te kijken welk ras dat nou beter kan dan de ander, stokje erbij desnoods.

Ik heb dit afgekeken van mijn moeder. Zij wil de pompoenen altijd op het dak van haar schuur. Scheelt veel ruimte en werkt prima. Langs de rozenboog en voor je het weet, liggen er 3 reuzen van pompoenen op je dak altijd een erg lollig gezicht vanaf de bovenverdieping.

Geplaatst:

Hier staan drie potentiële klimmers. Het is allemaal nog  in een vroeg stadium maar de stok staat alwel langszij.

Ze moeten trouwens wel de hoogte in omdat er geen ruimte is vrijgelaten breed te gaan.

Nou ja, ..het gaan klimmen stond op de zaadverpakking  :classic_tongue:

Twee van de drie staan in een kas(je) waar straks het zeil afgehaald wordt en er gelijk een klimrek overblijft.De derde klimmer staat gewoon buiten

en gaat met wat dikker touw richting hemel. Het verschil hierin ga ik deze zomer zien. Ik heb groene- en gele lange, maar ook de  groen- en gele ronde gourgette.

Geplaatst:

Ik vond laatst een youtube video over klimconstructies en deze meneer zetten een stevige stok naast zijn courgette plant, en bond iedere keer de stam aan die stok vast, zo werd de plant omhoog gedwongen en kon hij ook gemakkelijk lelijk wordende bladeren snoeien onderaf. Ik zal eens kijken of ik de video terug kan vinden 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...