Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Probleem pas geplant bloemkool en tomaat

Recommended Posts

Dat kan nog voorlopig, maar vanaf zondag wordt het ook 20+ graden  bij jou, normaal zullen na 2 weken die potten al redelijk doorworteld zijn en kan je ze gemakkelijk uitplanten zonder dat de kluit breekt, indien nog niet kan je ze er nog wat langer in laten staan. Hetzelfde geldt weer als voorheen, zet de potten eerst een paar dagen in halfschaduw om te gewennen voor de zekerheid want vanaf dit weekend wordt het heel de dag direct volle zon.

Edited by redzebra
  • Like 1

7 uren geleden, Teunboon zei:

Kolen lijken me slakken. Bij mij ook alle rode kolen en broccoli’s opgegeten. Je kunt er halve petflessen overheen zetten zolang de kolen klein genoeg blijven. 

20210524_180106.thumb.jpg.229f653797f849139ccd79f4aa0f7d13.jpg

ik zet er nu van die transparante Inzetvaatjes, met gaatjes erin geprikt,  overheen .

Dit werkt tot nu super, weet alleen niet of ik dit kan blijven doen als de temperatuur oploopt 

Volle zon erop gaat problemen geven. Het moet goed vochtig blijven binnenin zo'n potje dat je over de plant zet anders gaan ze schroeien. Er moet condens zitten aan de binnenkant van het potje. Hier worden enkel doorzichtige potten gebruikt (meestal bodems van 5 liter water flessen) dan is de condens goed te zien.

Geef de slakken iets anders te eten om ze af te leiden, een paar zachte blaadje van sla of zo kan ook aantrekkelijk zijn.

Indien er echt veel zijn kan het ook de moeite zijn om een paar weken na zonsondergang of heel vroeg 's morgens slakken te gaan 'plukken'. Leg meerdere plankjes, hout of kunststof, op de grond. Het moet er goed vochtig onder zijn. Dan gaan ze daar verzamelen. Die slakken kan je aan de kippen voederen.

• Like 1