Ga naar inhoud
Bericht toegevoegd door HuubvG

Nieuw topic gemaakt voor 2021, nieuwe berichten uit het oude topic opgesplitst.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Overdreven veel oogst uit de curcubitacea familie dit jaar 😄

Hadden de plantjes op een hoop paardendrol gemikt en dat beviel ze blijkbaar goed.

Potimaron (zowel zuivere als gekruiste met een andere pompoen soort, beide super lekker)

Spaghetti pompoen

Patisson

Courgettes

Niet te zien op de foto's zijn de hocus augurken (ook ontelbaar veel), de honingmeloen (6-tal stuks uit 1 plant) en de kiwano's (2 grote emmers vol uit 4-tal plantjes)

De vijgenbladpompoen en de Luffa Cylindrica zijn mislukt omdat die in het beginstadium opgevreten werden door slakken.

Curbita.thumb.JPG.b3dc2d66651bb5f0e6daaf74ac956d18.JPG

• Like 4
Geplaatst:
5 uren geleden, TimJ zei:

zouden

Zouden is het goede woord. Maar ze zijn het niet ( helemaal). Heb je er al een gegeten? Ik zou ze goed laten drogen, buiten, maar bv tegen een warme muur aan, iig vorstvrij. En daarna binnen om te kijken of ze bijkleuren. En dan eens een openmaken.  

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
19 hours ago, TimJ said:

Deze zouden het moeten zijn... 

Lijkt mij dat de zaden gekruisd zijn met iets. Qua kleur moet het nog afrijpen, maar dat kan prima binnenshuis. Maar qua vorm is het mij te verschillend. Als ze afgerijpt zijn, kun je er eentje proberen. Als die niet bitter smaakt is het goed. Maar de soort die je hebt gekocht, is het in ieder geval niet. Pompoenen kruisen nogal snel helaas.

• 3 maanden later ...
  • 2 maanden later ...
Geplaatst:

Nou ja zeg. Een van mijn pompoenen van vorig jaar heeft de winter overleefd. Hij staat tussen wadi en heg, het is een luw plekje daar. Tussen het gras en het onkruid was ie me nog niet opgevallen. 😲

• Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...