Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Pompoenen in 2021

Ruderalis
Message added by HuubvG

Nieuw topic gemaakt voor 2021, nieuwe berichten uit het oude topic opgesplitst.

Recommended Posts

Overdreven veel oogst uit de curcubitacea familie dit jaar 😄

Hadden de plantjes op een hoop paardendrol gemikt en dat beviel ze blijkbaar goed.

Potimaron (zowel zuivere als gekruiste met een andere pompoen soort, beide super lekker)

Spaghetti pompoen

Patisson

Courgettes

Niet te zien op de foto's zijn de hocus augurken (ook ontelbaar veel), de honingmeloen (6-tal stuks uit 1 plant) en de kiwano's (2 grote emmers vol uit 4-tal plantjes)

De vijgenbladpompoen en de Luffa Cylindrica zijn mislukt omdat die in het beginstadium opgevreten werden door slakken.

Curbita.thumb.JPG.b3dc2d66651bb5f0e6daaf74ac956d18.JPG

• Like 4

5 uren geleden, TimJ zei:

zouden

Zouden is het goede woord. Maar ze zijn het niet ( helemaal). Heb je er al een gegeten? Ik zou ze goed laten drogen, buiten, maar bv tegen een warme muur aan, iig vorstvrij. En daarna binnen om te kijken of ze bijkleuren. En dan eens een openmaken.  

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

19 hours ago, TimJ said:

Deze zouden het moeten zijn... 

Lijkt mij dat de zaden gekruisd zijn met iets. Qua kleur moet het nog afrijpen, maar dat kan prima binnenshuis. Maar qua vorm is het mij te verschillend. Als ze afgerijpt zijn, kun je er eentje proberen. Als die niet bitter smaakt is het goed. Maar de soort die je hebt gekocht, is het in ieder geval niet. Pompoenen kruisen nogal snel helaas.

• 3 months later...
  • 2 months later...

Nou ja zeg. Een van mijn pompoenen van vorig jaar heeft de winter overleefd. Hij staat tussen wadi en heg, het is een luw plekje daar. Tussen het gras en het onkruid was ie me nog niet opgevallen. 😲

• Like 3