TimJ Posted October 16, 2021 Share Posted October 16, 2021 Deze zouden het moeten zijn... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted October 16, 2021 Share Posted October 16, 2021 Hmm. Dat lijkt me sterk als ze er zo uit zien. Lijkt me gekruist deze soort 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted October 16, 2021 Share Posted October 16, 2021 Je hebt wel heel veel verschillende vormen. Normaal hebben ze een flesvorm, soms langer soms meer gedrongen. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swa Posted October 16, 2021 Share Posted October 16, 2021 Overdreven veel oogst uit de curcubitacea familie dit jaar 😄 Hadden de plantjes op een hoop paardendrol gemikt en dat beviel ze blijkbaar goed. Potimaron (zowel zuivere als gekruiste met een andere pompoen soort, beide super lekker) Spaghetti pompoen Patisson Courgettes Niet te zien op de foto's zijn de hocus augurken (ook ontelbaar veel), de honingmeloen (6-tal stuks uit 1 plant) en de kiwano's (2 grote emmers vol uit 4-tal plantjes) De vijgenbladpompoen en de Luffa Cylindrica zijn mislukt omdat die in het beginstadium opgevreten werden door slakken. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 16, 2021 Share Posted October 16, 2021 5 uren geleden, TimJ zei: zouden Zouden is het goede woord. Maar ze zijn het niet ( helemaal). Heb je er al een gegeten? Ik zou ze goed laten drogen, buiten, maar bv tegen een warme muur aan, iig vorstvrij. En daarna binnen om te kijken of ze bijkleuren. En dan eens een openmaken. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted October 17, 2021 Share Posted October 17, 2021 19 hours ago, TimJ said: Deze zouden het moeten zijn... Lijkt mij dat de zaden gekruisd zijn met iets. Qua kleur moet het nog afrijpen, maar dat kan prima binnenshuis. Maar qua vorm is het mij te verschillend. Als ze afgerijpt zijn, kun je er eentje proberen. Als die niet bitter smaakt is het goed. Maar de soort die je hebt gekocht, is het in ieder geval niet. Pompoenen kruisen nogal snel helaas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruderalis Posted January 19, 2022 Author Share Posted January 19, 2022 Nog een paar foto’s van wat we zoal met de pompoenen 🎃 doen, Grt en groei ze!😎 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted March 23, 2022 Share Posted March 23, 2022 Nou ja zeg. Een van mijn pompoenen van vorig jaar heeft de winter overleefd. Hij staat tussen wadi en heg, het is een luw plekje daar. Tussen het gras en het onkruid was ie me nog niet opgevallen. 😲 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted March 23, 2022 Share Posted March 23, 2022 Elk nadeel hep se voordeel. 1 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts