Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het sneeuwt!

Featured Replies

Geplaatst:
Hee RobO niet zo zeuren! Hier ligt ondertussen bijna niks meer

sorry, stond al te trappelen bij de voordeur, schaatsen geslepen, skies gewaxt, stokken gepunt, thermo-onderbroek en warme sokjes aan....

...zal niet meer zeuren

Geplaatst:

net de sneeuw gemeten 15 cm gevallen van mij mag het stoppen hoor .

Geplaatst:

Hier ook 12cm! Gelukkig vandaag mijn laatste werkdag gehad, en nu lekker een paar dagen vrij, dus uitgeglibberd voorlopig

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Geplaatst:

hier ook zoiets van 12 cm,sneeuwt de hele dag en avond al,robo sorry maar zal blij zijn als het voorbij is,op naar het voorjaar

Geplaatst:

Ik vind het ook maar niks, als ik moet werken of boodschappen moet doen.

Kijk als ik nu een week lekker vanachter het raam naar het sneeuwtafereel op het balkon zou mogen kijken graag !!!

Maar dan wil ik echt niet naar buiten.

Maar het is me vandaag toch weer gelukt om bij alle mensen hun post te bezorgen.

En het gaat me deze week ook zeker weten lukken en zo niet dan lees je het wel bij de Klaagbank.

En voor de mensen die zich afvragen waarom ik nog zo laat op het forum ben, dat komt omdat ik nu pas warm ben.

NEE hoor Grapje, er zit tegenwoordig gewoon echt te weinig tijd in een dag, of word ik soms te oud ???

Ik ben haast 50 jaar HIHIHI nog 26 dagen te gaan en dan ben ik op de HELFT.

Sorry dat laatste stuk was very much ( heel erg ) Off Topic ( buiten het onderwerp )

(...) = vertaald naar het Nederlands.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

hoi Conny,

Jij bent wel heel actief zeg! En dat voor een 50 minner

(De postbode van ons (25 plusser) zien we af en toe in een flits voorbijschieten en daarna nemen we maar weer een deel van haar baantje over... )

Geplaatst:

Ja RobO,

Ik heb er naast het werk wat bij. HIHIHI

img2012081419404740671344979270.jpg

Dit namelijk het houd je aan de gang maar er gaat meer tijd inzitten dan dat ik dacht.

Maar ik ga er toch weer voor.

Conny.

aangepast door Gast

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

En het sneeuwt hier! Er ligt nu al een laagje. Het voelt gelijk minder koud aan.

Geplaatst:

Op de plekken waar wel wat ligt, 4 a 5cm hiero.

Op sommige plekken ligt ook weer niks.. i.v.m. de wind

Geplaatst:

en hiero 15 cm max, top!, we kunnen langlaufen vanmiddag in de duinen

Geplaatst:

Het is nu gaan waaien en met de bevroren , letterlijk "schitterende", lichte sneeuw hebben we hier nu stuifsneeuw... (in lichte mate omdat er hier in de stad niet zoveel sneeuw is gevallen vannacht). Had al een mooi heuveltje voor mijn deur. De sneeuw waait over schone tegels en straten tot het een opstakel tegenkomt en mijn hegje is bijvoorbeeld zo'n opstakel.

img145052741358752527.JPG

Heb net voor mij en mijn buurtjes hun heuveltjes weggeschept. Waarschijnlijk waaien ze zo weer aan.

Het is net poedersuiker...

img145549651358752624.JPG

Geplaatst:

nu hier veel sneeuw 10 cm.met stevige wind en duintjes.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

gisteren op de dag wat stuif sneeuw en vannacht ongeveer 3 cm gevallen en er is meer voorspeld voor vandaag .

Geplaatst:

Hoe snel dingen veranderen... Nu sneeuwt het steady... recht naar beneden, wind weer weg...

Voorgenoemde sneeuwschepactiviteiten nu al teniet gedaan......

Geplaatst:

Vannacht hier gesneeuwd denk 5 cm.

Maar nu ijzelt het en dat is niet zo fijn

Dus wie de weg op moet rij voorzichtig

Geplaatst:

Hier ook veel duintjes.. Wisselt dus sterk tussen de 10 en 4 cm gok ik.

Tenminste net in de tuin een stuk terras en gras schoon gemaakt.. Vandaag serveren we water, rijst, brood en 'n mezenbolletje voor de liefhebbers! Het stond er nog geen minuut of er zat al 'n merel en een roodborstje. Dat mereltje zat zelfs al weer te badderen

Geplaatst:
  • Auteur

Ik zie ook steeds vogeltjes uit de beek opvliegen..geen idee, misschien doen ze het tegen winterluizen?

Hier heeft het echt flink geijzeld..auto`s zitten onder een dik pak ijs. In de tuin kan ik hier en daar een deksel van ijs zo van een pot pakken. En mijn al 20 cm hoge haver lijkt te zwemmen in/onder een deken van glad ijs..net een soort vijver.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ja het badderen gaat maar door. Ik laat ze momenteel niet in het drinkwater baden, da's niet goed voor ze. Wel een pak sneeuw ontvangen vannacht, voor het eerst, moet al voor de 2e × gaan schuiven, het sneeuwt heel lichte sneeuw, kleine vlokjes. En het waait erbij, dus ook stuifsneeuw alhier! Het staat wel gezellig, dat wit. Straks lekker fietslaufen naar de winkel, leuk hoor, sneeuw...

Geplaatst:

Hier ligt 15 cm sneeuw.De vogels/wilde fazanten krijgen vettaarten zoete appel en groninger kroon en gemengd graan.

Geplaatst:

ja, hebben we gemerkt, zondag rond 5 uur lag de bui over de afsluitdijk en ging jullie kant op.

(Dat zit zo: toen reden we terug na een fantastische schaatstocht op diepdonkerzwart dubbeltjes ijs! (ik ben nog uit de guldentijd ) In Friesland, bij Tjallebert, sorry, Groningen lag net iets te ver weg.)

Geplaatst:

Het is wel Groningen maar wij wonen 2 km van Friesland.

Bij Eesumakeeg kon je al vanaf dinsdag schaatsen.

Uitloper van het Lauwers meer,speciaal voor vogels als het niet vriest.

Geplaatst:

nou, konden we toch een half uurtje langer schaatsen...

ROUTEBESCHRIJVING Kommerzijl

Voorgestelde routes

196 km, 2 uur 1 min.

ROUTEBESCHRIJVING Tjalleberd

Voorgestelde routes

149 km, 1 uur 29 min.

Geplaatst:

Ik gun je veel schaats plezier,wou even vermelden dat je daar heel snel op natuur ijs kan schaatsen.2 uur rijden loond wel het is hier een paradijs niet door vertellen.

Geplaatst:
Ja het badderen gaat maar door. Ik laat ze momenteel niet in het drinkwater baden, da's niet goed voor ze. Wel een pak sneeuw ontvangen vannacht, voor het eerst, moet al voor de 2e × gaan schuiven, het sneeuwt heel lichte sneeuw, kleine vlokjes. En het waait erbij, dus ook stuifsneeuw alhier! Het staat wel gezellig, dat wit. Straks lekker fietslaufen naar de winkel, leuk hoor, sneeuw...

Bij lichte vorst kunt u vers water aanbieden. Er wordt van gedronken en in gebadderd. Dit is geen probleem, vogels badderen dan ook nog in natuurlijk water als het niet is dichtgevroren. Het water rolt direct van de ingevette veren, dus bevriest niet. Het helpt om het verenkleed in conditie te houden, zodat ze beter tegen de kou bestand zijn.

http://www.vogelbescherming.nl/service__vragen/vragen__antwoorden/q/fq_id/35

Valt dus nog in twijfel te trekken Nu met -2 a -3 laat ik ze lekker badderen. Maar met -10 enzo lijkt het me wel gevaarlijker.

Geplaatst:

Ja in Alkmaar vriest het niet zo hard als in Hoogezand??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.