Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoi hoi iedereeen,

Ik ben Mike, en ik ben dit jaar een beetje halsoverkop begonnen met een moestuintje op mijn balkon door de AH actie.

Ik heb verticale hangzakken en potten gebruikt om veel kwijt te kunnen en ook om een leuk jungle effect aan mijn balkon te geven.

Ik heb best veel opgezocht maar toch ben ik bang dat het mis gaat dadelijk om dat er geen voeding in de grond meer zit ik heb de potten gevuld met pokon bio moestuingrond voor de extra voeding. Maar ik ben bang dat het niet genoeg is voor heel het jaar en ik heb geen ruimte voor een compost bak.

Dat is waar ik mee zit hier zijn jullie de foto's van het balkon ik ben er best trots op ondanks nooit met planten te hebben gewerk.

Ik vraag me alleen af of ik de juist grond voor de planten heb en ikheb  de juist voeding nodig om er bij te gooien, een ph meter komt er aan deze week.

Ps:

in de grijze potten zitten voor de planning 2 cherrytomaten en 2 zonnebloemen en 1 paprika die nog geplant moet worden.

In de kleine zakjes zitten

van links naar rechts

Bovenste rij  leeg komen waarschijnlijk bloemen in om insecten te trekken

2de rij :  phacelia, rucola, boekweit2x, pluksla, cosmea.

3de rij : spinazie,korenbloem,dropplant juffertje in het groen , inkarnaatklaver, andijvie

4 rij : radijs, dropplant, plamkool, 2x leeg andijvie

5de rij: is nog leeg 

6de rij : dille, bieslook , kerrie, wortel, koriander, salie 

In de grote zakken, zitten

Leeg                         snijbiet

Leeg                           Leeg

Lenteui                    Courgette

Pompoen                Leeg 

leeg                          sperziebonen

Prei                           peultjes

komkommer

Dan nog 4 grote zakken

Leeg (citroenmelisse)

Leeg (munt)

Botersla

Botersla

De grijze bak  komen goudbloemen en kamille in

De 2 rode lavendel en  rode zonnehoed

1 hang bak voor aarbeien 

De  gele pot zit een citroenboompje in en de andere is een theeplant.

Tips en advies is heel welkom.

moestuin balkon 2.jpg

balkon moestuin.jpg

aangepast door Mikey
  • Like 4
Geplaatst:

Groot balkon! Lekker hoor om zo bezig te zijn. Waar de ah wel niet goed voor is. Superleuk!
Je kunt straks de potten bijvoeden. Je hoeft geen potgrond te vervangen oid.

Veel zonnige uren gewenst!

Groene groetjes en tuinier ze

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Hai hai, welkom Mickey.

De zomer is inmiddels aan het minderen. Is het goed gegaan met de vertikale zakken?

Niets verdroogd? Dat is nl heel snel zal je gemerkt hebben. Dat ligt niet aan jou maar aan

deze manier van telen. Het water kan te snel wegvloeien.

Heb je een balkon boven je ? Je pakt zo niet al het hemelwater?  Dan zou je eerst een plastic

zakje in zo'n vakje kunnen doen en daar de aarde in met plantje/zaadje waardoor je heel geregulierd water kan geven.

Laat je weten hoe het ging deze zomer ?

Geplaatst:

Welkom veel plezier, heerlijk zo een groen balkon. Met vloeibare voeding kun je veel regelen, zelf doe ik 5 l flessen de bodem uitknippen en dan op hun kop bij de planten. Water met voeding in de fles en de plant krijgt wat die nodig heeft. In de gaten houden en genieten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...