essiebes Geplaatst: 1 december 2010 Share Geplaatst: 1 december 2010 Oke niet echt een moestuinvraag, maar waarschijnlijk kunnen jullie me wel op weg helpen Ik ben net verhuisd en heb wat planten waarvan ik niet goed weet hoe en wat. In de voortuin staat bijv een heg. Wat voor een weet ik niet, geen verstand van Zo 1 met van die ronde (net iets ovale) blaadjes Wanneer snoei je zo'n ding? En in de achtertuin staat een klimop tegen de schutting die aan de achterkant flink de steeg in gegroeid is. Die moet eigenlijk wel dringend wat terug gesnoeid worden. Kan dat in de winter wel? Verder staat er een draak van een bamboe waar ik een flink stuk vanaf ga halen, maar dat komt in het voorjaar wel. En een mooie chinese roos Moet ik die in het voorjaar snoeien? Er zitten nu namelijk nog uitgebloeide knoppen aan. Is dat goed of hadden die eraf gemoeten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DVL Geplaatst: 1 december 2010 Share Geplaatst: 1 december 2010 In de regel snoei je groenblijvende en bladverliezende hagen in het voorjaar vanaf half mei tot ongeveer eind juni. Najaarsnoei kan ook, vanaf half augustus tot eind september. Maar nooit als het kort daarop gaat vriezen! Klimop (Hedera) kan je eigenlijk het gehele jaar, mits het niet vriest, snoeien. Maar het is aan te raden om dit van half mei tot augustus te doen (vanwege vorst). De uitgebloeide bloemen kunt je het best weg knippen en uitgebloeide takken tot de helft inkorten. Let op de Chinese roos is niet winterhard (Behalve de H. syriacus, die verliest in de winter zijn blad). Snoei eerst de takken voor de helft terug en zet hem dan op een lichte plek weg.In februari snoeien kan eventueel ook. Veel plezier met je nieuwe tuin Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
essiebes Geplaatst: 2 december 2010 Auteur Share Geplaatst: 2 december 2010 In de regel snoei je groenblijvende en bladverliezende hagen in het voorjaar vanaf half mei tot ongeveer eind juni. Najaarsnoei kan ook, vanaf half augustus tot eind september. Maar nooit als het kort daarop gaat vriezen! Klimop (Hedera) kan je eigenlijk het gehele jaar, mits het niet vriest, snoeien. Maar het is aan te raden om dit van half mei tot augustus te doen (vanwege vorst). De uitgebloeide bloemen kunt je het best weg knippen en uitgebloeide takken tot de helft inkorten. Let op de Chinese roos is niet winterhard (Behalve de H. syriacus, die verliest in de winter zijn blad). Snoei eerst de takken voor de helft terug en zet hem dan op een lichte plek weg.In februari snoeien kan eventueel ook. Veel plezier met je nieuwe tuin Bedankt voor je antwoord! Wb de chinese roos: die staat hier gewoon in de volle grond Dus wegzetten kan niet echt. Hij is wel aardig groot. Mss heeft de vorige bewoner hem dan net dit jaar pas uit de pot en in de grond gedaan oid... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.