Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik ben Max 39 jaar en heb 2 kids heb wel wat kennis van planten maar het meeste zoek ik toch online op.

ik heb een straat tuintje?! Gewoon in de voortuin en met spullen dat totaal een waarde had van €150.... ik ben super benieuwd wat voor rendement ik ga halen. 

daarnaast vindt ik het leuk kennis te delen en heb ik gemerkt dat ik er graag over praat😬

in de toekomst hoop ik een grote moestuin te hebben en een vlog te maken, genoeg plannen maar eerst alles een rustig laten groeien. 

6250145F-7655-488C-B916-FCE375561795.jpeg

A743AD98-CEB7-4090-A9CD-B38161011E4B.jpeg

7482B345-EBC1-4AE1-AED6-949B40279AEA.jpeg

• Like 2
Posted

Welkom, leuk gedaan.

Zou wel de planten veel verder uit elkaar zetten zodat ze ruimte hebben om te groeien, ga je minder last hebben van schimmels, ziekten,... kortom je zult mooiere planten hebben met een betere oogst. Het staat nu misschien wat minder mooi maar volgende maand zul je blij zijn indien je ze meer ruimte geeft. Bijvoorbeeld van de tomaten op de eerste foto zou ik er slechts 2 zetten op die plaats. Zou de planten nu nog verplanten, anders vrees ik dat verschillende zaken teleurstellend zullen worden. Veel succes.

• Like 1
Posted

Minder is meer!? Ik kom er nu achter en de volgende keer vindt ik het niet zonde van de zaadjes🤦🏾‍♂️ Het biedt in ieder geval wel wat leermomenten...

Posted

Welkom!

Heerlijk altijd dat enthousiasme. Wat leuk dat een voortuin zo goed benut wordt. En van schade en schande...!

Groene groetjes en veel plezier!

• Like 1
Posted

Als je weinig ruimte hebt en veel wilt oogsten, kunnen sommige planten wel dichter op elkaar gezaaid, namelijk de planten die ook jong geoogst kunnen worden. Bijvoorbeeld sla: je zorgt dan bijvoorbeeld dat je 2x zoveel sla uitplant als er eigenlijk past. Zodra de slaplantjes wat groter worden en elkaar bijna beginnen te raken, oogst je om en om een slaplantje. Er hoeft geen krop in te zitten om het te kunnen oogsten. Wat ook kan is dat je de sla klein houdt door steeds bladeren weg te plukken en op te eten. Zo kun je per m2 toch meer oogsten.

• Like 1
Posted (edited)

Welkom veel tuinplezier, theorie is leuk maar in de praktijk ervaring op doen is wel het echte werk 😉

Over te dicht op elkaar zaaien en planten gesproken, met market garden zoeken wij de grens steeds op. 

Edited by Jane Doe
  • Like 1