Patrijs Geplaatst: 15 juni 2021 Geplaatst: 15 juni 2021 Dan kan ik niet achterblijven met foto's. Opgekweekt in potjes met slecht weer binnen en bij mooi weer uitgeplant: Gezaaid in geultje zodat het water niet wegloopt hier op de zandgrond: En met schoffelen kwam ik vandaag deze vrienden tegen: Quote De moestuin van Patrijs
Bearded johnie Geplaatst: 16 juni 2021 Auteur Geplaatst: 16 juni 2021 De dagelijkse update met vragen Kan ik deze postelein ook oogstbaar laten worden in deze kweekbakjes, of is het echt aante bevelen om het in de volle grond over te planten, en is het dan beter om daar nog even mee te wachten tot de wortels meer 1 plakkaat zijn? Quote
Patrijs Geplaatst: 16 juni 2021 Geplaatst: 16 juni 2021 Dit zijn ondiepe bakken toch? Dan kunnen ze nooit uitgroeien zo dicht opeen met weinig grond er onder. Ik zou de plantjes opbreken in kluitjes en die los van elkaar planten in de volle grond of grotere potten. Even goed gieten of met het weer mee werken. Wacht tot ze iets grote zijn en de wortels de grond goed bijeen houden. Dan hebben de plantjes het minst te lijden. Die bovenste foto van mij zijn 5 potjes die geplant zijn op 10 cm van elkaar toen de plantjes de eerste echte blaadjes hadden. Ze moeten kunnen uitgroeien wil je oogst krijgen. Van die bak kan je wel een paar meter planten! 1 Quote De moestuin van Patrijs
Bearded johnie Geplaatst: 16 juni 2021 Auteur Geplaatst: 16 juni 2021 9 minuten geleden, Patrijs zei: Dit zijn ondiepe bakken toch Ja , 2cm grond ongeveer 11 minuten geleden, Patrijs zei: Ik zou de plantjes opbreken in kluitjes en die los van elkaar planten in de volle grond of grotere potten Mooi project voor het weekend denk ik! 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 16 juni 2021 Geplaatst: 16 juni 2021 7 minuten geleden, Bearded johnie zei: Ja , 2cm grond ongeveer Je bent erg zuinig. Gebruik een goede laag dan kunnen de plantjes langer blijven staan en waar niet geworteld is blijft achter in de bak voor de volgende lichting. Ook droogt alles minder snel uit. Maar nu je het zo snel boven hebt is terplekke zaaien ook mogelijk en geeft minder werk.👍 1 Quote De moestuin van Patrijs
rorror Geplaatst: 16 juni 2021 Geplaatst: 16 juni 2021 Op 13-6-2021 om 13:28, Patrijs zei: Ik zaai breedwerpig op rijen van een meter of drie- 4 en snij wat ik nodig heb. Ok dat neemt hier iets te veel ruimte in. Ben wel benieuwd naar @Bearded johnie zijn eerste keer. Misschien wilt hij wel wat in zijn bak overhouden, om te testen hoe dat groeid en hoeveel er vanafkomt. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Bearded johnie Geplaatst: 16 juni 2021 Auteur Geplaatst: 16 juni 2021 5 uren geleden, rorror zei: Ben wel benieuwd naar @Bearded johnie zijn eerste keer. Ik hou jullie op de hoogte! Ik heb het gezaaid in Kweektrays van 35x23.5 cm 5,5 cm hoog ,met hierin ong 2cm grond , 5trays in totaal Quote
HuubvG Geplaatst: 17 juni 2021 Geplaatst: 17 juni 2021 En je hoeft er niet eens mee een begeleidend tekstje meer bij te doen. De foto's spreken voor zichzelf! Nou hier nog geen postelein erboven hoor, of het moet gisteren en vandaag al gebeurd zijn. Te warm, ik ben nog niet geweest. Eergisteren lag het vliesdoek er nog wel goed overheen, maar maar daaronder was het dor. Fot is na het water geven gemaakt. 1 Quote
Bearded johnie Geplaatst: 17 juni 2021 Auteur Geplaatst: 17 juni 2021 (aangepast) Ik heb een strook van ruim 30cm breed en 2.40m lang een cm of 10diep weggegraven en opgevuld met potgrond om de postelein in over te planten plekje uitgezocht ⬆️ piketpaaltjes uitgezet ⬆️ uitgegraven ⬆️ opgevuld met potgrond ⬆️ Ben nu aan het twijfelen of ik er nog potgrond bij zal doen of niet , het ligt nu iets verdiept 17 juni 2021 aangepast door Bearded johnie Quote
Patrijs Geplaatst: 17 juni 2021 Geplaatst: 17 juni 2021 Mocht het niet gaan regenen dan blijft na het gieten de water nu op de juiste plek en loopt niet weg.👍 3 Quote De moestuin van Patrijs
Bearded johnie Geplaatst: 18 juni 2021 Auteur Geplaatst: 18 juni 2021 Ik wil de inhoud van de tray in 6 verdelen, dan krijg ik stukjes van ruim 10×10. Ik wil 20 stuks op dit bed zetten , dan staan ze ongeveer 10cm uit elkaar wat overblijft , moet ik nog iets anders mee Quote
Bearded johnie Geplaatst: 19 juni 2021 Auteur Geplaatst: 19 juni 2021 Ik heb 3 trays met postelein in 6 gedeeld,en 10 cm uitelkaar geplant,het viel niet mee om het uit de tray in de volle grond te planten. Ben benieuwd hoe dit gaat ontwikkelen Quote
Patrijs Geplaatst: 19 juni 2021 Geplaatst: 19 juni 2021 (aangepast) De planten plukjes waren zeker erg lastig te hanteren? Dat zal zo iets worden, alleen waren dit kleinere porties. 19 juni 2021 aangepast door Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
Bearded johnie Geplaatst: 19 juni 2021 Auteur Geplaatst: 19 juni 2021 1 uur geleden, Patrijs zei: De planten plukjes waren zeker erg lastig te hanteren? Ja moest eigenlijk een taartschep hebben om er onder te doen ,lukte aardig met de hak van de drietand. ik heb nog twee bakken over ,even denken wat ik ermee die. Volgende keer wil ik toch proberen direct in de volle grond te zaaien Quote
Patrijs Geplaatst: 19 juni 2021 Geplaatst: 19 juni 2021 Ik denk dat als je dit allemaal op hebt je een hele tijd geen postelein meer blieft.😂 1 Quote De moestuin van Patrijs
HuubvG Geplaatst: 23 juni 2021 Geplaatst: 23 juni 2021 Mijn complimenten aan Bearde johnie die voor het eerst postelein kweekt en aan Patrijs die het al vaker deed. Mijn eerste zaaisel is volledig mislukt. Een miezerig strookje groene puntjes boven de grond gisteren, te min voor een foto. Ik heb de cultivator er doorheen getrokken en ga opnieuw zaaien. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.