Paprikaplantje Posted June 18, 2021 Share Posted June 18, 2021 Ik begin echt een beetje simpel te worden van die hele moestuin… Naast de rupsen die al mijn aardbeienplanten hebben opgegeten, zitten er ook allemaal springende vliegjes in verschillende formaten tussen mijn plantjes? Ze lijken niet zo goed te kunnen vliegen want ze zitten voornamelijk op de aarde… Enig idee wat dit zijn en hoe ik er vanaf kom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjoleinvdh Posted June 18, 2021 Share Posted June 18, 2021 Aardvlooien, ze schijnen erg van droge grond te houden, en niet van natte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paprikaplantje Posted June 18, 2021 Author Share Posted June 18, 2021 Maar aardvlooien zijn meer kevers toch? Dit zijn echt een soort vliegjes 🤔 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paprikaplantje Posted June 18, 2021 Author Share Posted June 18, 2021 (edited) De rupsen en de vliegjes lijken trouwens wel steeds bij elkaar te zitten… 🤔 Edited June 18, 2021 by Paprikaplantje Aanpassing Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted June 18, 2021 Share Posted June 18, 2021 (edited) Het zou heel mooi zijn als dat sluipwespjes zijn! Ik zie niets op jouw foto's, kun je een betere maken? Of zoek zelf op foto's van sluipwespen. P.S. In dat geval vooral niet spuiten met spruzit! Die rupsjes kunnen overigens ook de larven van sluipwespen zijn. Hoeveel buikpoten hebben ze? Edited June 18, 2021 by speets Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted June 18, 2021 Share Posted June 18, 2021 Zijn toch gewoon rouwvarenmugjes? Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paprikaplantje Posted June 18, 2021 Author Share Posted June 18, 2021 Nog wat foto’s van ze… de rupsen zijn trouwens ook weer allemaal terug op m’n aardbeienplanten… Misschien moet ik al m’n aardbeienplanten maar als verloren beschouwen en weggooien, in de hoop dat de rupsen/vliegen ook weggaan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted June 18, 2021 Share Posted June 18, 2021 Aardbeien plantjes lopen wel weer uit met nieuw blad. Weg plukken de rupsen, en even horrengaas over de bak spannen. Wat je tegen de mugjes kan doen is bv één cm zand op de aarde. Kunnen ze geen eitjes meer leggen. Maar vooral de boven laag droger houden. Was het nieuwe potgrond, want daar komen ze vaak mee mee. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paprikaplantje Posted June 18, 2021 Author Share Posted June 18, 2021 Heb biologische moestuingrond gebruikt… 🤔 Ik ga eens kijken of we nog zand hebben liggen, evt. aaltjes bestellen en dan ook maar weer alle planten nalopen op die rotrupsen 🤦🏻♀️ Dank je wel! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts