Jump to content

Carolina reaper bloemknoppen verdrogen en vallen af

Maagsappie

Recommended Posts

Ik heb van het voorjaar een kleine carolina reaperplant gekocht wat nu uit gegroeid is tot ongeveer een meter hoge plant. Nu komende de laatste tijd wel steeds knopjes aan de plant maar verdorren dan meteen en vallen af. Ik heb nog geen enkele bloem gezien. Weet iemand wat de oorzaak is hiervan? 

Die bevruchten zichzelf, buiten schudt de plant genoeg met al die wind;-). Maar kan desnoods ook met vinger al je het wilt testen. Als je het professioneler wilt aanpakken dan ik, Amino's, waaronder ook fulmine en fulvine zuur, fosfor en ammoniumstikstof dominante voeding.

En hogere EC dan het paprikaadvies.

Als ik last heb van flowerdrop, dan zijn ze normaal niet uitgedroogd.

Edited by donaldk

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Mijn plant staat binnen voor een zuid-west raam dus hij krijgt volgens mij genoeg zon elke dag. Ik heb hem tijdens het verpotten extra stikstof korrels bij gevoegd want dat was mij verteld bij de verkoper. Voor de rest geef ik de plant geen bemesting. Zou het mogelijk zijn dat de knoppen verschrompelen omdat de plant geen voeding krijgt?                                                                                                                                                                                                                                                             IMG_20210630_162645.jpg?width=151&height

Inconsistent water geven leidt kan leiden dat knopjes gedroogd afvallen.
Dus niet elke dag een scheutje water aan het opervlak, maar meer water geven zodat de hele kluit vochtig is (niet nat). En dan wat langere tussen poses wachten met water geven.

Voor de rest zou ik nu de plant groot is, over gaan om een bemesting met lagere Stikstof, en hoger kalium gehalte.

Met hoge stikstof kan je kans hebben dat bloemen niet goed vormen en afvallen.

Dus zou zeker naar beide gaan kijken. Blijven de bloempjes op een gegeven moment aan de plant zitten. Dan nog een taak, handmatig bestuiven die bloempjes, aangezien de plant binnen staat, en er geen natuurlijke insecten zijn die dat voor jouw kunnen doen.