Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Kennen jullie retro sokken?

Featured Replies

Geplaatst:

Hier vliegen de sokken er door, 2 tot 3 x per dag schone sokken aan. Die luxe gun ik mezelf, zo ook geen syntetische. Als ik gewenste sokken tegen kom, neem ik meerderen om in een keer klaar te zijn, voor de periode dat ze mee gaan. In kleur met patroon dat ze niet "zoek" raken, manlief pikt ze niet meer in alleen zoneman voor als huissokken. Maar dan ook alleen de huissokken, die zo lekker warm en aangenaam zijn.

Nu kwam ik retro sokken tegen, met aparte kleur en patroon. De eendjes, flamingo's, fruit en co heb ik maar voor lief gelaten. Maar op de stippen, strepen en bloks na, was er geen anderen keuze. Die zal niemand willen lenen, vloeken alles bij elkaar zelfs zich zelf. Dus heb weer meer dan genoeg sokken, tot de volgende keer als de slijtage toeslaat.

Kennen en hebben jullie retro sokken, ik had er nog niet van gehoord wel eens gezien maar wist niet dat ze retro sokken waren.

Geplaatst:

Hier vliegen de sokken er ook door heen, maar wel 1x per dag schone. Ze worden niet zo snel vies hier, maar wel met regelmaat een gat erin. Ik koop dan ook altijd 10of 15 paar tegelijk. en dan elke maand wel één sok weggooien. Dus elke twee maanden weer een compleet paar tot het laatste paar kapot gaat, dan gaat de enkele overgebleven sok ook weg. 

Geplaatst:
  • Auteur

He gelukkig ben ik niet de enige 😳 Ja die enkele over gebleven sok, dat is ook zo een ding ja.

Als je het met een paar kan redden poe, nee hier niet zeker niet als ik bedenk werk, buiten de deur en thuis 🤔 Laat staan uitjes, dan moet echt alles schoon en fris.

Gelukkig hebben we geen zweetvoeten, dat zou echt een ramp zijn.

Geplaatst:

Grappig ik brei altijd sokken dus die zijn vast mega retro. Het beste dieet ooit, want ik brei terwijl ik tv kijk of lees en heb dan geen behoefte om chips te eten. Elke sok heeft unieke kleuren toch ben ik er regelmatig een kwijt ik heb zelfs een “lost”soks vak en raar maar waar duikt er soms toch weer een op...

Geplaatst:

He ook  bij mij een gevoel van herkenning. Ik heb niet de charmantste en gemakkelijkste  voeten . 

Hele korsten eelt ontsieren mijn voeten en ik durf niet zo goed meer naar een pedicure , omdat ze allemaal 

vragen hoe ik in hemelsnaam aan zulke vreselijke voeten kom. 

Ook ik koop 10 stellen tegelijk in dezelfde kleur zodat ik rustig 1 sok weg kan gooien , omdat ik die  kan  aanvullen met een andere eenling .

Zweetvoeten heb ik gelukkig niet . Om even terug op de topic te komen retrosokken heb ik nog nooit van gehoord .
Ik zal er eens op letten dan  denk ik dat dat wel iets voor mij is  qua materiaal (wol of katoen ) en  qua sterkte   Houd me op de hoogte  !

Geplaatst:

Bij de weg : wandelsokken van de  Welkoop (niet echt retro denk ik )  zijn wel erg fijn ,  en voldoen aan bovengenoemde eisen .

en die zakken niet tot voor in je werkschoenen.

Geplaatst:
Op 4-7-2021 om 13:39, rorror zei:

Hier vliegen de sokken er ook door heen, maar wel 1x per dag schone. Ze worden niet zo snel vies hier, maar wel met regelmaat een gat erin. Ik koop dan ook altijd 10of 15 paar tegelijk. en dan elke maand wel één sok weggooien. Dus elke twee maanden weer een compleet paar tot het laatste paar kapot gaat, dan gaat de enkele overgebleven sok ook weg. 

Ik begon ooit met Bix, daarna Bix van na faillisement (1984), moest ik per zes, later vijf paar laten bestellen. Ik heb ook wel wat Falke Airport gehad,maar die zijn ook van wolmix veranderd een aantal jaren terug en met ~20,- euro per paar iets te gortig geprijst. Paar jaar terug een driepack katoen met wat elasthaan gevonden op de markt. Van een merk uit Jane's neck of the woods. RS Harmony. Alleen bij de fabrikant kan ik ze niet vinden, alleen heel dure sokken. Ik betaalde maar €8,95 voor de drie paar kniekousjes. Enkele maanden later bleek de sokkenman met pensioen te zijn gegaan. Ik had al zoveel sofs gehad op markten dat ik eerst maar eens een pakje had gekocht.

Ik had meer paar moeten kopen bij een van de AH winkels. die ruimden dames maat 39-42 (dus net een maet te klein) op voor een kwartje. Rood-roze strepen, maar voor die prijs maakt me dat niet uit. Ik had ten minste weer een paar paar kousjes die niet slechts tot halverwege de kuit komen.

Stoppen of mazen kun je  niks meer, maar die Bix kon je nog wel een decennium, of twee, blijven dichtnaaien.

aangepast door donaldk

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:
  • Auteur

Day zelf gemaakte sokken zijn natuurlijk meer dan retro!

Heleen die ik heb zijn van katoen en zomersokken, of ze er ook in winter of sport sokken zijn weet ik nog niet. Zitten wel lekker goede pasvorm en geen eri naad, hoe lang ze het volhouden tot ze de gaten ten prooi vallen is afwachten.

Dezelfde kleur is natuurlijk wel zo handig, maar dit keer verschillende genomen ook wel zo leuk. Werksokken zijn toch prima, jouw voeten jouw sokken 😉

Donaldk na jouw beschreven ervaringen, koop ik meerdere per keer. 

Nu oude sportsokken aan, de laatste vliegen er nu door, de gaten vallen er in en verdwijnen in de müll.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.