Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Beste allemaal,

De courgette planten (van de albert heijn) gaan erg goed. Tenminste, dat dachten we.. de courgettes zijn erg licht van kleur. We hebben het een en ander al gelezen van een virus maar hij lijkt ook erg op de fotos van witte courgettes.. Wie kan helpen? 

20210718_103318.jpg

20210718_103259.jpg

20210718_113945.jpg

Edited by Bjorn2510
Fotos toegevoegd
Posted

hallo, ja de courgettes van mij van de Moestuintjes, zien er hetzelfde uit.....Ik dacht dat ze te weinig zon hadden gehad. En ook is bij ons de grondwaterstand erg hoog... Ik was dus nu aan het googlen en kwam dit bericht tegen..... Ik neem aan dat het aan de soort ligt. Ik ga hem deze week maar gewoon proeven.

• Like 1
Posted

Misschien beetje onhandig van AH dat ze in hun moestuintjes zaden doen van vruchten die er in hun winkel heel anders uitzien. Beetje voorlichting erbij zou handig zijn, staat er niks over op hun website? 

• Like 1
Posted

Inderdaad! Het lijkt mij gewoon de soort. Op het moment dat je hem te lang laat worden, wprdt die sponzig en is die niet meer heel lekker (wel nog prima voor in de soep). De courgette op de foto, de grote, smaakte iets minder lekker en was ook sponzig. Maar zeker niet bitter.