Santje Geplaatst: 18 juli 2021 Geplaatst: 18 juli 2021 Goedenmiddag ik heb in ong.de mei juni ananas aardbeien geplant en ze zijn aardig doorgegroeid maar ik heb nog geen aardbeien gezien ja 2 hele kleine en het grond is niet droog wat doe ik verkeerd Quote
Santje Geplaatst: 18 juli 2021 Auteur Geplaatst: 18 juli 2021 Moet ik de lange stengels afknippen want die groeien echt hard Quote
rorror Geplaatst: 18 juli 2021 Geplaatst: 18 juli 2021 (aangepast) Had je al eerder weg moeten knippen, aangezien die uitlopers een hoop energie kosten. En dat gaat tenkoste van bloemzetting / vruchten. 18 juli 2021 aangepast door rorror Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Moonsparkle Geplaatst: 18 juli 2021 Geplaatst: 18 juli 2021 Soms maken ze in het eerste jaar weinig aardbei, hou hoop voor volgend jaar. In het voorjaar de uitlopers eruit halen zodat de groei van de plant en aardbeien gestimuleerd wordt. Quote
Patrijs Geplaatst: 18 juli 2021 Geplaatst: 18 juli 2021 2 uren geleden, Santje zei: ong.de mei juni Normaal zet je in maart en oogst je 3 maanden later. Bij jou kan er nog vruchtzetting komen. De bloemen worden het jaar voor ze uitkomen in aanleg aangemaakt in het rhizoom. Het jaar daarop ( of soms hetzelfde jaar bij vroege stekken) komen de bloemen. Is er in het hart van de plant nog niets te zien, daar zou na een aantal weken wel wat tevoorschijn moeten komen. Zo niet dan heb je slechte stekken gekocht en zal je nog een jaar geduld moeten hebben als er deze weken niets verschijnt. Als je hier gebruik maakt van de zoekfunctie krijg je heel veel info over de kweek van aardbeien. Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.