Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@ Appelvrouw, ik wil wel graag een Aloë vera plantje van je als dat kan, ik had vorig jaar een klein stekje gekregen op de moestuindag maar die heb ik per ongeluk verzopen. Vorig jaar was er een topic over de Jiaogulan, niemand wist of het nu wel of niet winterhard was. Ik heb het dit jaar getest en lichte vorst of wat nachtvorst kunnen ze wel verdragen, maar bij strenge vorst sterven de wortels ook af. Het vermeerderd zich via de wortels en sterft zoiezo boven de grond af in de winter.

@ Thea, ok ik ga proberen nog een wortelstekje af te hakken van mijn plantje

@ Geedee, ik zal het proberen, gelukkig hebben we nog een paar weken dus denk dat het wel moet lukken en iets speciaals ehm tja Crosne/Japanse andoorn wilde ik wel eens proberen en ik ben nog op zoek naar een mini kiwi plant/stek of een stekje van witte aalbes, maar het zou toevallig zijn als je een van deze dingen hebt dus als dit niet het geval is mag je het toch wel hebben hoor

Geplaatst:

Laat ik nou al toevallig al jaren een mini kiwi hebben staan(zelfbestuivend)

Maar hou ik daar stekken van moet nemen zoals bij druif??

Geplaatst:

Ik heb mijn lijst iets aangepast. Wilde en witte asperge zijn er af gehaald (wilde asperge gereserveerd voor Appelvrouw en Dennis) en ook de rabarber (gereserveerd voor Helly en Heylane) is nu niet meer te ruilen

Toegevoegd: Kerrieplant (HELICHRYSUM ITALICUM) en Citroenkruid (Artemisia abrotanum) en groene asperge.

Geplaatst:

Ik heb nog een rabarber over

Ik heb ook een maand geleden een grote tak gojibes gekregen..die heb ik in 8 stekken geknipt en in de aarde gezet. Het zou heel gemakkelijk moeten gaan volgens de gulle geven die de plant zelf gekocht had. Ik weet niet of er variëteiten zijn. Ik weet ook niet of de stekjes lukken ( ook niet die van de roze bes en beide hinnomaki`s ) omdat ik dit voor het eerst doe. maar het ziet er in de kas voorlopig goed uit...de blaadjes lopen al uit..

Stekjes gojibes bij deze aangeboden dus. Ik zoek nog steeds kiwi...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Oh, ik kan het allemaal niet meer bijhouden

Zoveel pagina's vraag en aanbod .

Ik ben op zoek naar :

Asperge,Ananaskers,Anijs,Aloe Vera,Rabarber en Cola plantje .

Te ruilen, tja geen idee. Ik kan misschien wel een flink aantal kleine plastiek plant-potjes en die dingen waar de potjes in kunnen meenemen , van die trays (geen idee hoe ze heten). Ik heb wel van alles gezaaid en ook zaden kan ik ruilen natuurlijk. Misschien is iemand nog op zoek naar glas, isolatieruit ofzo voor een koude bak oid? Of van die goedkope zaden van de lidl/aldi/netto/penny Duitsland?

of ik betaal er gewoon voor

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

@Marieke: Wat voor asperge wil je? Ik heb witte (D'argentieull), en groene (merkloos )

En ik heb colakruid, maar volgens mij is dat gewoon hetzelfde als de citroenkruid die ik ook heb staan. Ik kan het nergens echt vinden, en heb natuurlijk de latijnse naam niet meer bij de hand. Ze ruiken wel iets anders, maar dat kan nu ook nog komen omdat de ene (citroen) nog amper uit is gelopen, en de jonge uitlopertjes misschien nu anders geuren als de wat oudere uitlopers van het colakruid? )

Geplaatst:

Ja superrr, graag de witte Jorieke !

En dat colaplantje ook heeel graag.

Wat gaan we ruilen?

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

Marieke ik heb nog een Aloe Vera en een rabarber.

Misschien als je toch eens in de supermarkt ben kan je voor me kijken naar een broodbakmix voor de broodmachine..dat heb ik ooit in Duitsland gekocht; het heette iets van roggemischung met roggemeel en zuurdesem...zo lekker

En anders vinden we wel wat anders..(zaai je ook rode kool?)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb niet veel te delen, gelukkig heb ik niet veel wensen. Ik heb eigenlijk alleen het spul wat iedereen al heeft.

Ik neem de zaaddoos mee

-braamstek

-koningstoorts plantjes

-digitalis plantjes

-wat te veel gezaaid zaaigoed (tomaten , snijbiet of zo)

-oregano stekje

Wat ik wel wil:

-tijm

-wat spulletjes die anderen teveel gezaaid hebben, ik vind het leuk om 1 of 2 plantjes te hebben van groente waar ik eigenlijk geen ruimte voor heb

-wat vaste groenteplantjes.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

De moestuindag is een dag waarop leden van het moestuinforum bij elkaar komen. Om lekker suf over moestuinen te praten, plantjes/zaadjes te ruilen, en lekker te eten.

20 mei is het zo ver, en het is in Zelhem (bij mij thuis ). Vorig jaar was de 1e editie, en die was erg gezellig. Vond ik dan

Hier kan je je eventueel opgeven: https://www.moestuinforum.nl/moestuindag-2012-op-20-mei-in-zelhem-t3500.html

Geplaatst:

Ik zit te denken om me ook op te geven maar gezien ik hier pas een weekje ofzo rondhang weet ik het nog niet zo. iedereen kent elkaar en ben dan toch een beetje van het kat uit de boom kijken

Geplaatst:
Ik zit te denken om me ook op te geven maar gezien ik hier pas een weekje ofzo rondhang weet ik het nog niet zo. iedereen kent elkaar en ben dan toch een beetje van het kat uit de boom kijken

Ook al lijkt het dat iedereen elkaar kent, toch is dat niet zo.

We zien elkaar op de moestuindag voor het eerst, nou ja de mensen die vorig jaar niet geweest zijn dan

Ik ken dus ook niemand.

Waar woon je in twente als ik vragen mag

Ik woon in Almelo.

• Nieuwe aanmaken...