Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Ruilen op de moestuindag

Featured Replies

Geplaatst:
ik kan ook binnen basilicum kweken, maar dan moet je hem nog afharden... zeg 't maar Muntsoortjes klinken goed!

mooi! ik heb nog pepermunt en kruizemunt geloof ik...die neem ik ook mee voor de liefhebbers...

fijn dat jij de basil voor me opkweekt! dat vind ik echt een ramp.....

Geplaatst:

Was het nu harmony en nog iemand die mde Jeanette wou?

Hebben jullie nog toevallig teveel winterprei want die ben k vergeten ze zaaien.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:
  • Auteur

Was vorig jaar ook al gedoe om Maar toen heb ik van niemand zevenblad gekregen.

En ik had wat zevenblad, dat was meegelift met wat planten die we mee hadden genomen uit onze vorige tuin. En die is dood gegaan...

Geplaatst:
Was vorig jaar ook al gedoe om Maar toen heb ik van niemand zevenblad gekregen.

En ik had wat zevenblad, dat was meegelift met wat planten die we mee hadden genomen uit onze vorige tuin. En die is dood gegaan...

Ik was het niet vergeten. Maar in het voorperk bij mijn huis is het zo'n bron van irritatie en gedoe...

Wat niet wilt wat u geschiedt, doe dat ook een ander niet....

Vandaar...

Geplaatst:

Appelvrouwe, ik heb rode kool zaadjes

Hoeveel plantjes wil je ?

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

geweldig Marieke,,kijk maar..ik kan er 6 kwijt, maar twee ben ik al blij mee!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hebben jullie nog toevallig teveel winterprei want die ben k vergeten ze zaaien.[/quote

Dat kun je toch echt nog wel zaaien hoor, nog helemaal niet te laat.

Geplaatst:

Ik heb de gewoonte het in begin januari(zomerprei) en begin februari te zaaien.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:

Hmm, heeft er iemand salie? Ik heb vorig jaar ananassalie van dennis gekregen. Ik heb geen idee of het nog leeft.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:
Ananassalie heb ik wel voor je, of zoek je ook 'normale' salie? Heb ik ook

Joepie, ik wil van beide wel een plantje. Salie is zo lekker. Ananassalie met kip!

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Ananassalie is dat ook een vaste plant.Zo ja dan zou ik ook graag een plantje. Alvast bedankt.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

En Jorieke ik zou graag een salie willen..ook de salie is dood gevroren..nog nooit meegemaakt. Wat kan ik je aanbieden?

Haverwortel heb ik nog enkele plantjes, ik heb nog een pimpernel uitzaainkje, zaad van paddebietjes?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
@Eva: Mag ik een Marrokaanse munt van jou?

had jij die niet dan?

ik meende dat ik die van jou had!

of heb ik die later gekocht....?

Geplaatst:

iemand nog interesse in Spaanse peperplantjes (Cayenne) of Habanero (oranje) ? Is wel uit zelf gewonnen zaad... (van gekochte planten)

Geplaatst:

wanneer heb je de haba gezaaid?

Geplaatst:

bijna 2 weken geleden... stonden in een weekje boven!

Geplaatst:

Jorieke als je er genoeg van hebt wil ik wel een ananassalie en een kerrieplantje van je, ben benieuwd hoe dat smaakt.

Ik heb inmiddels een hele lijst van wat ik van je wil hebben, dus ik wil er wel graag wat voor teruggeven.

Ik heb eventueel zaden ter ruil of een paprika/peper/tomaat plant. En ik ga in de komende tijd natuurlijk nog veel meer dingen zaaien zoals meloenen, courgettes en pompoenen dus daar kan ik ook een plantje van meenemen tegen die tijd.

Of ik kan natuurlijk wat suiker/meel ed. meenemen als je dat liever hebt.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Geplaatst:

Welke is de mildste van de 2 pepers? Ik heb er wel interesse in. Ze houden hier ineens allemaal van pittig eten... en ik heb alleen maar paprika gezaaid.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
  • Auteur

Ok.. ehm...

@Bonnie: staat genoteerd.

@Thea: Ja, is een vaste plant, hij moet alleen wel vorstvrij overwinteren. En dat is me dit jaar eindelijk goed gelukt. Hiervoor was ons huis nog steeds veel te koud, en ging de plant dood. Staat genoteerd dus voor je!

@Appelvrouw: Staat genoteerd! Pimpernel is nog erger onkruid dan zevenblad ( ), dus ik heb zo'n 3 m2 van dat spul . Haverwortel heb ik ook al. En die paddenbietjes, zijn die heel anders dan andere bietjes? (qua zaaitijd, oogst, smaak?)

Sorry dat ik vrij weinig zoek

@Eva: Nee, die heb ik nog niet. Ik heb vooral gekke munt-smaakjes.

@Lisa: Staat genoteerd!

Suiker en meel en dat soort dingen komt inderdaad beter van pas. Qua tomaten wil ik juist dit jaar zien welke soorten lekker zijn en gezond blijven. Dan wil ik minder soorten hebben Net als met paprika's. Dus ik zoek geen gekke soortjes.

Geplaatst:

Ik had volgens mij al máááánden geleden gezegd dat ik naar de moestuindag zou komen, en ik neem aan dat die aanmelding nog geldig is. Ik rij met Bonnie mee.

Ik ben totaal verduizeld door dit topic. Ik heb even niet op een rijtje wat ik in de aanbieding heb. Maar dat zal zichzelf wel wijzen. Voordat het 20 mei is, zal ik wel het een en ander in de aanbieding hebben. Ik heb zelf zo goed als niks 'nodig' ... Ik moet eerst mijn tuin gaan ordenen en kijken waar ik ruimte voor wat zal hebben.

Geplaatst:

ik heb eens nagedacht over de moestuindag maar sla dit jaar toch over. volgend jaar is misschien beter voor mij gezien ik dan misschien wat kan bijdragen

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.