Jump to content

is dit een champignon (zoals je gebruikt in de keuken)?

Moth
 Share

Recommended Posts

Ik heb totaal geen verstand van paddenstoelen etc. aar wij kweken in onze nogal wat groenten, in een grote bak waar we teelaarde in gebruikt hebben is nu onder de tomaten dit verschenen. Zijn dit champignons, zo niet enig idee wat wel? spacer.png

Het lijkt er wel op, maar ik zou het toch niet riskeren om ze te eten. Bij mij groeien ook paddestoelen in de geleverde compost. Dat ze eetbaar zijn, weet ik pas als ongedierte & co er stukken van opgegeten hebben. Maar dan hoef ik ze niet meer 😛

• Like 1

Je hebt onder de champignonsoorten (> 60) ook giftige soorten. Deze paddenstoelen op de foto kunnen van alles zijn. Zonder foto van de lamellen, de steel en liefst ook nog een dwarsdoorsnede, is het niet mogelijk om precies te bepalen welk soort het is. Verkleurt de paddenstoel bij beschadiging? Hoe ruikt de paddenstoel, allemaal belangrijk om te weten, juist ook bij de champignonsoorten!

Flup je hebt groot gelijk. Hier groeien ze in het "gazon", maar zonder de lamellen zoals we die kennen. Lijkt wel een massieve champignon, ook geen verstand dus laten we het mooi zijn. Zoontje uitgelegd dat ze giftig zijn en hij ze niet kan eten, die ik tegen kom verdwijnen meteen. Maar ze blijven opduiken, voorheen niet zo opgevallen als nu.

De keukentuin is de kleine groene oase van de keuken ...

• 1 month later...

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image