wilma Geplaatst: 14 januari 2012 Share Geplaatst: 14 januari 2012 Beste mensen, ik heb een vraagje over sjalotjes telen.Kun je van een verse sjalot die je bij de groentenman koopt ook nieuwe sjalotjes kweken? Ik heb er 1 bekeken en de sjalot bestaat uit meerdere stukjes zoals een knoflookbol.te simpel gedacht of proberen?groet Wilma Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rantje Geplaatst: 14 januari 2012 Share Geplaatst: 14 januari 2012 Ik dacht begrepen te hebben beter gecertificeerd pootgoed te gebruiken ivm. met ziekten en schimmels enzo. Maar mijn knoflook komt ook bij de Lidl vandaan Geen idee hoe dat met sjalotten werkt Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ron Geplaatst: 14 januari 2012 Share Geplaatst: 14 januari 2012 Dat kan zeker, gewoon als hele bol planten, hij valt vanzelf uiteen in de grond mettertijd. Het loof kan je goed gebruiken. De afzonderlijke delen worden groter. Ron Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Menph Geplaatst: 14 januari 2012 Share Geplaatst: 14 januari 2012 Probeer dit ook uit. Ik plant echter alleen de kleine tenen. Ik ben bang dat de grote in bloei zullen schieten. Dit zou ten koste kunnen gaan van productie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 14 januari 2012 Share Geplaatst: 14 januari 2012 met sjalotten van de aldi gaat het ook 2 jaar geleden gedaan....werden hele groepjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wilma Geplaatst: 14 januari 2012 Auteur Share Geplaatst: 14 januari 2012 Zo, dat klinkt positief, dan kan ik weer aan de slag. Voorlopig in potten, later de tuin in.Dank jullie voor de reacties. vr gr Wilma Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ron Geplaatst: 15 januari 2012 Share Geplaatst: 15 januari 2012 Probeer dit ook uit. Ik plant echter alleen de kleine tenen. Ik ben bang dat de grote in bloei zullen schieten. Dit zou ten koste kunnen gaan van productie. Theoretisch heb je een punt, je zou dat verwachten, echter ik heb het bijde mijne nog nooit gezien, ik plantte altijd de hele bol maar zocht wel dekleinste formaat sjalotten uit. Ron Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rubbyboy Geplaatst: 22 januari 2012 Share Geplaatst: 22 januari 2012 ah leuk dat te weten, dit jaar ook maar eens proberen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wilma Geplaatst: 22 januari 2012 Auteur Share Geplaatst: 22 januari 2012 ik heb 20 sjalot bolletjes van de supermarkt in aarde gezet. De grootste bol gebruikt.Wat er aan kleine bollekes omheen zat niet gebruikt. na 5 dagen zitten er wortels aan en de bol loopt al uit. Dit alles in een onverwarmde ruimte waar de temperatuur ongeveer 17 a 18 graden is.Nu maar groeien tot ze naar buiten kunnen he.groet Wilma Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.