Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Mini beestjes in en om huis

Louie

Recommended Posts

Help! Ik heb hele kleine zwarte/bruine beestjes (+- 0.5-2 mm) in huis. Het zijn geen vlooien. Ze springen niet en zijn makkelijk te pletten. Ze zitten vnl. op muren en kozijnen. Het lijkt alsof ze eieren leggen in een soort geel vocht. 

Ik heb onlangs al mijn meubels in mijn tuin gezet i.v.m. verbouwing. Miss heeft dat er iets mee te maken? Help, wat is het en hoe kom ik er z.s.m. vanaf?!

Screenshot_20210822-081001_Magnifying Glass.jpg

Edited by Louie

Moeilijk te zien op die foto, is het een klein kevertje ?  Iets in de genre van tabakskever of broodkever ? Die zijn ook vrij klein en kunnen zich nestelen in de voorraadkast in kruiden, rijst enz.  Nadien zie je dan tal van die kleine kevertjes in huis. Ik heb het hier eens lang geleden gehad en kwam toen binnen via Hamster eten. De oplossing was toen redelijk drastisch, alle geopende eten, kruiden etc weggooien. 

Heb de foto met een vergrootglas-app gemaakt, dus was lastig haha.

Ik heb alles uit de keuken al weggedaan. Punt is dat ze inmiddels door mijn hele huis zitten.. Ben al drie dagen met verschillende insectensprays in de weer, maar ik blijf ze zien ☹️ ik probeer het aan te pakken zoals bij vlooien. Stofzuigen, sprayen, etc.

Kun je wat meer foto's plaatsen?

En dan met hoge resolutie maar zonder vergrootglas?

En zoals Loes elders zei:

23 uren geleden, loes zei:

Kan je misschien de originele foto's plaatsen ipv schermafbeeldingen? Dan is het denk ik beter zichtbaar. 

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.