Geplaatst: 23 januari 201213 j Hallo, ik ben nieuw op dit Forum. Mijn naam is Linda en ik woon in Julianadorp (vlakbij Den Helder).Ik ben vorig jaar begonnen met een moestuintje, leuk voor de kinderen maar ook erg leuk voor mezelf!Dit jaar wil ik weer, ik heb het een en ander geleerd van vorig jaar en ik hoop op dit forum ook een hoop te leren.Waar ik me vorig jaar vooral aan irriteerde waren de slakjes, rupsjes en kattenpoep. Nu heb ik op marktplaats een lage plantenkas gezien in precies de goede maat. Maar het is niet van glasmaar van groene PE folie (geen idee wat dat is...) Nou is mijn vraag: krijgen de groenten zo wel genoeg zonlicht?
Geplaatst: 23 januari 201213 j Welkom linda, Bedoel je zo iets: Ik denk dat het licht wat de folie tegen houdt verwaarloosbaar is maar zeker weten doe ik het niet.Of het kasje afdoende is voor de slakken weet ik ook niet. Voor rupsen en kattenpoep natuurlijk wel mits goed afgesloten (koolwitjes vinden de kiertjes uiteindelijk wel als die er zijn).
Geplaatst: 23 januari 201213 j Auteur ja, zoiets idd. Er zit alleen geen doorzichtig folie bij, maar misschien kan ik dit zelf wel in elkaar flansen.
Geplaatst: 23 januari 201213 j Nu ze worden zoveel aangeboden, voor de verkoop,dan moeten ze toch wel functioneel zijn anders zouden ze toch nooit verkocht worden!!!
Geplaatst: 23 januari 201213 j Dat groene plastic werkt goed, heb vorig jaar een tomatenkas van gehad maar is eigenlijk niet zo sterk maar voor 1 seizoen denk ik. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 23 januari 201213 j Auteur De gebruiksduur zou wel kunnen kloppen, het is ook erg goedkoop!
Geplaatst: 23 januari 201213 j ja dat had ik zelf ook, zo van als 1 seizoen maar goed werkt en dat deed het. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 26 januari 201213 j Nu ze worden zoveel aangeboden, voor de verkoop,dan moeten ze toch wel functioneel zijn anders zouden ze toch nooit verkocht worden!!!Juist niet dus, als ze producten maken die niet kapot gaan verkopen ze niks meer! @ Jorg ik ken deze folie op zich niet maar het lichtverlies van zo'n groene folie kan wel oplopen tot een dikke 20 procent verlies (ten op zichte van glas dan), maar goed voor normaal gebruik: lente, zomer geen probleem omdat die 100 procent van glas te veel is voor de planten en je dan dus niet met temperzon oid hoeft te werken. @ Hans, heb je hem de hele winter buiten laten staan of was hij na 1 'zomerseizoen' al KASSIE wijlen ? Ik denk dat op tijd en netjes opruimen ook al heel veel scheelt, maar de kwaliteit zal altijd te wensen overlaten. Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 26 januari 201213 j Ik denk dat inderdaad de vorst de kassies kassiewijlen helpt. NIET LACHUU maar:Ik heb er eens eentje ingesmeerd met vaseline licht kwam er gewoon door maar regen en uitdrogen van zon was volgens mij minder...is geheel niet wetenschappelijk onderbouwd maar gewoon op mn gevoel afgegaan....is niet te pijlen dus Ik heb m 4 zomers gehad(laatste 2 x niet meer zo vertroeteld).
Geplaatst: 26 januari 201213 j Na een zomer stuk ik ruim altijd dat soort dingen op in herfst Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 26 januari 201213 j @ Geedee, daar lach ik zeker niet om, lijkt me wel iets wat goed zou kunnen werken. De folie heeft dan een soort beschermlaagje en dat kan die best gebruiken. Je autolak, kunsstof kozijnen en opslagprodukten zoals bv. schaatsen etc. geef je ook een beschermlaagje, dus helemaal niet zo'n slecht gevoel lijkt me. Even a broken clock is right twice a day
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.