Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zinken teil


linda

Aanbevolen berichten

Gelijk nog een vraag, ik heb nog twee grote zinken teilen staan, het leek mij wel leuk om hier m'n kruidentuintje in te maken en in die andere misschien aardbeitjes. Kan ik de aarde gewoon direct in de teil doen of kan dit niet omdat het zink is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou ook van zink, maar planten doen het er raar in, je ziet beetje de bladeren roodachtig worden, denk wel dat dit door zink komt, maar je hebt gelakt nieuw zink en echt oude ongelakte zinken voorwerpen, waarvan de laatste denk ik het probleem geven.

Binnenbak is denk ik inderdaad gewoon de oplossing

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het zelf ook alleen doen met een binnenbak, al dan niet van plastic folie gemaakt: de resultaten van onderzoek zijn niet altijd eenduidig over de schadelijkheid (neem bijv het zink debat, dat is ook gestart door de (mogelijke) emissie zink uit bouwmaterialen/regengoten in regenwater en bodem).

 

Voor de mensen die beetje engels kunnen: http://celosangeles.ucdavis.edu/Environmental_Horticulture/Trace_Elements_and_Urban_Gardens_568/ .Heb het even snel doorgescrolld dus niet zeker of het ook over zink gaat maar via in het kort wat nuttige informatie: Growing vegetables in galvanized containers is very low-risk. Cadmium (which, by the way, isn't present in every galvanized product) will not likely be taken up by the plants. Zinc, which is a trace chemical in the soil, poses little risk to the plants, and won't accumulate to unhealthy levels for humans in the crops. The thing to be aware of is not absorption by crops, but rather the presence of cadmium particles on the soil or plants. Be sure to wash your hands and harvest thoroughly before eating.

 

Geen zin om verder te zoeken naar andere onderzoeken op dit gebied , maar met een binnenbak/plastic en bovenstaande dikgedrukte zin neem je het zekere voor het onzekere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Jorg, bedankt voor je antwoord.

Ik had het zo bedacht: Onderin de zinkenteil een laagje kiezels, daaroverheen (noppen)plastic met wat gaatjes erin en daarin de aarde. Dan komen de gaatjes in het plastic niet gelijk op het zink.

Volgens mij moet dit wel lukken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...