Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ik ben de bloemen nou aan het snijden op mn werk, 1,70 hoog.

Omdat het kan.

Geplaatst:
  • Auteur

Vraag je nog even welke soort het is Guus?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Mentha longifolia 'Buddleia' ofwel Hertsmunt.

Omdat het kan.

Geplaatst:

Is dat ook de naam van die munt die je mij opgestuurd had Guus???

Geplaatst:

Jazeker, groeit ie goed?

Omdat het kan.

Geplaatst:
  • Auteur
Mentha longifolia 'Buddleia' ofwel Hertsmunt.

Dank je wel Guus! Als hij bloeit zet ik een foto

Geplaatst:

Ja hij groeit goed hoor en ik kan er nu ook een kaartje bijzetten met zn naam

ff naar buiten geweest...hij bloeit ook al...sorry voor de slechte foto....batterijtje gaf geen flits meer

pict371172391342297115.jpg

Geplaatst:

Die foto lijkt wel een impressionistisch schilderwerk. Die flits hoeft niet voor mij, zonder is veul leuker.

Heel wat munt heeft hier weer last van roest. Wellicht door het grote gebrek aan nattigheid

Weet iemand of die aantasting schadelijk is voor de mens? Ik bedoel als je zo'n "zieke" blaadjes gaat gebruiken of zo.

• 5 weeks later...
Geplaatst:

Eerst snapte ik niet waarom aardbeimunt aardbeimunt heet, want de bladeren ruiken helemaal niet naar aardbei. Tot ik van de week aan een bloem ruikte, en die ruikt duidelijk naar aardbei! Ze bloeit rijk en de bloemen zijn populair bij de bijen en vlinders.

5augustus034.jpg

5augustus035.jpg

5augustus036.jpg

De Marokkaanse munt bloeit nu ook , die heeft witte bloemetjes:;

5augustus026.jpg

Geplaatst:

Dit jaar voor het eerst Mexicaanse Munt gezaaid (ook weer van die AktieMaxi aanbieding).

Op het moment alleen paarse bloemetjes.

Staan trouwens ook gewoon in potjes binnen (nog niet toegekomen aan buiten in volle grond zetten, o.a. ivm weer etc).

101477178491344262843.JPG

101477418761344262866.JPG

Geplaatst:

Je mexicaanse munt is een Agastache soort en is dus wat anders dan de

Mentha soortjes.

@ Dennis mooie foto's

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Grapje in de appelmunt, heeft ineens een paar witte takjes!

img532061001343838364.JPG

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Geplaatst:

aha... dus Hansm als ik het goed begrijp is de Agastache familie géén familie van de munt en zou dus ook niet bij de muntsoortjes horen, ondanks dat de labelmensjes bedacht hebben het Munt te noemen...?

(Ik heb er geen verstand van... laat dat duidelijk zijn... )

Dacht namelijk echt dat ik met munt bezig was...

Geplaatst:

Ja zijn twee aparte soorten, best kun je latijnse namen gebruiken/opzoeken nederlandse namen zijn vaak verwarrend.

Trouwens Agastache soorten zijn prachtig dus zou er toch ook blij mee zijn hoor dat ze het goed doen.

Leuk die hele witte stengels, die zou ik stekken kijken of dat lukt dat je witte planten krijgt.

Geplaatst:

Das jammer, had idd gehoopt dat ik ze zou kunnen stekken, maar helaas!

Ze staan er nu al een maand ongeveer, en blijven groter worden, voorlopig ziet het er wel grappig uit!

Geplaatst:

Helemaal kansloos lijkt me het niet, het is waar dat bladgroen chlorofyl nodig is voor de plant om zonlicht te absorberen, maar witte bladeren doen dat dacht ik ook alleen een stuk minder.

Het is juist wel leuk experiment om te kijken of stekken toch goed gaat, vooralsnog lijken mij deze uitlopers goed gezond en in de groei, of dat komt omdat ze gedeeltelijk aan groene plant vast zitten weet ik niet,

kan maar zonder proberen weet je het niet, zou eventuele stekken wel licht zetten.

Geplaatst:

Denk dat ik het idd maar gewoon eens ga proberen, niet geschoten is altijd mis tenslotte!

Geplaatst:

Ik heb dan alvast een nieuwe naam, voor deze witte munt soort.

Wat dacht je van de albino munt''

Zaden kopen voor de moestuin? http://www.zadenier.nl

Geplaatst:

De "albino"munt begint al wat bruine randjes te krijgen, zit nog aan de rest vd plant vast, dus durf m niet goed te stekken, denk dat ie dat toch niet echt gaat overleven!

• 3 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur

De gladde munt waarmee ik dit topic ooit begon heeft eindelijk een naam: Menthe Cervina..dank zij een kruidkundige die hier was op het dorpsfeest. Alle stekjes die ik had heb ik verkocht of weggegeven..ik heb nog een grote pot die ik in de kas ga bewaren en twee kleine uitzaaiinkjes in de tuin. Deze "munt" wandelt niet, nu begrijp ik waarom, het is geen munt...maar wel een plant met de lekkerste muntgeur die ik ken

img849443211347001023.JPGimg849363201347001015.JPGimg849159471347001006.JPGimg849023571347000995.JPG

Geplaatst:

Ik ben het er niet mee eens, Mentha cervina is een munt soort, wel iets andertype omdat het een moeras plant is

maar blijft een munt,

en hoewel de bloei erop lijkt is het blad van Mentha cervina bijna naaldachtig en dat zie ik niet op je foto's

hier vb

http://mijntuin.s3.amazonaws.com/plants/9911.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Oh?Heb je er al bloemen in gehad? het kan dezelfde zijn hoor...het is een plant van de zeekant geloof ik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic