Defik Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 Goedenacht, Al enige tijd ben ik aan het zoeken naar een oplossing om een niet te dure kas in mijn tuin te plaatsen tegen een dichtgewerkte schutting. Hierbij is ondanks slechte reviews mijn oog gevallen op een vidaxl muurkas, puur omdat deze goedkoop is en toch een mooi formaat heeft. Ik hoop hiermee dmv extra verstevigingen en afkitten van de panelen toch nog een jaartje of 5 lol van te kunnen hebben. Zijn er mensen die deze kas ook hebben staan in hun achtertuin? (dus redelijk beschut) en puur hobbymatig gebruiken voor. Tomaten/pepers en ander klein spul? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Defik Posted December 10, 2021 Author Share Posted December 10, 2021 Niemand die hier een antwoord op heeft? Dan bestel ik hem maar gewoon en pas ik hem aan waar nodig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Infinite Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 Ik ben deze muurkas wel tegenkomen in mijn zoektocht, maar uiteindelijk toch voor iets anders gekozen (zelfbouw). De vidaxl kassen zullen mits wat verstevigd, best wat jaren mee kunnen gaan. Quote To plant a garden is to believe in tomorrow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sin Fronteras Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 Ik zou voor (een deel van) dat geld een partijtje gebruikt tuindersglas en douglashout kopen. Nog tijd zat voor een mooi klusproject deze winter... Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Defik Posted December 13, 2021 Author Share Posted December 13, 2021 20 uren geleden, Sin Fronteras zei: Ik zou voor (een deel van) dat geld een partijtje gebruikt tuindersglas en douglashout kopen. Nog tijd zat voor een mooi klusproject deze winter... Glas is helaas ivm kleintjes geen optie, daarbij doet tijdsgebrek ook een duit in het zakje dus ben min of meer gebonden aan een bouwpakket om niet te lang bezig te zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyL Posted December 14, 2021 Share Posted December 14, 2021 Ik heb een kasje van VidaXL gehad in het verleden. Het aluminium frame houdt wel goed, maar die platen blijven met een fikse storm maar moeilijk zitten. Ze waren er hier eens uit gewaaid. Daarna heb ik gewoon alles met houdt verstevigd door latten te monteren met het alu frame, en dan de platen daarop vast te schroeven. (Gewoon met een schroef en carrosseriering/revet) Dan werkt het prima en kun je er makkelijk 5+ jaar mee doen zonder problemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Defik Posted January 25, 2022 Author Share Posted January 25, 2022 Kasje staat inmiddels overeind en ben bijna klaar met de platen leggen. Klemmen gebruik ik niet omdat ik het een waardeloos systeem vind. Heb alles vastgekit en geschroefd. Maar man man wat heb ik afgezien met het ding. Het is echt gemaakt van pisbak Alu en de constructie is absoluut niet sterk genoeg in gedemonteerde toestand. Nu eenmaal gemonteerd gaat het wel, verwacht er wel een jaartje of 6 mee te kunnen doen alvorens ik verder kijk wat ik ga doen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts