Geplaatst: 21 november 20214 j Goedenacht, Al enige tijd ben ik aan het zoeken naar een oplossing om een niet te dure kas in mijn tuin te plaatsen tegen een dichtgewerkte schutting. Hierbij is ondanks slechte reviews mijn oog gevallen op een vidaxl muurkas, puur omdat deze goedkoop is en toch een mooi formaat heeft. Ik hoop hiermee dmv extra verstevigingen en afkitten van de panelen toch nog een jaartje of 5 lol van te kunnen hebben. Zijn er mensen die deze kas ook hebben staan in hun achtertuin? (dus redelijk beschut) en puur hobbymatig gebruiken voor. Tomaten/pepers en ander klein spul?
Geplaatst: 10 december 20213 j Auteur Niemand die hier een antwoord op heeft? Dan bestel ik hem maar gewoon en pas ik hem aan waar nodig.
Geplaatst: 12 december 20213 j Ik ben deze muurkas wel tegenkomen in mijn zoektocht, maar uiteindelijk toch voor iets anders gekozen (zelfbouw). De vidaxl kassen zullen mits wat verstevigd, best wat jaren mee kunnen gaan. To plant a garden is to believe in tomorrow.
Geplaatst: 12 december 20213 j Ik zou voor (een deel van) dat geld een partijtje gebruikt tuindersglas en douglashout kopen. Nog tijd zat voor een mooi klusproject deze winter... Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
Geplaatst: 13 december 20213 j Auteur 20 uren geleden, Sin Fronteras zei: Ik zou voor (een deel van) dat geld een partijtje gebruikt tuindersglas en douglashout kopen. Nog tijd zat voor een mooi klusproject deze winter... Glas is helaas ivm kleintjes geen optie, daarbij doet tijdsgebrek ook een duit in het zakje dus ben min of meer gebonden aan een bouwpakket om niet te lang bezig te zijn.
Geplaatst: 14 december 20213 j Ik heb een kasje van VidaXL gehad in het verleden. Het aluminium frame houdt wel goed, maar die platen blijven met een fikse storm maar moeilijk zitten. Ze waren er hier eens uit gewaaid. Daarna heb ik gewoon alles met houdt verstevigd door latten te monteren met het alu frame, en dan de platen daarop vast te schroeven. (Gewoon met een schroef en carrosseriering/revet) Dan werkt het prima en kun je er makkelijk 5+ jaar mee doen zonder problemen.
Geplaatst: 25 januari 20223 j Auteur Kasje staat inmiddels overeind en ben bijna klaar met de platen leggen. Klemmen gebruik ik niet omdat ik het een waardeloos systeem vind. Heb alles vastgekit en geschroefd. Maar man man wat heb ik afgezien met het ding. Het is echt gemaakt van pisbak Alu en de constructie is absoluut niet sterk genoeg in gedemonteerde toestand. Nu eenmaal gemonteerd gaat het wel, verwacht er wel een jaartje of 6 mee te kunnen doen alvorens ik verder kijk wat ik ga doen.
Geplaatst: 16 september16 Sep Ik heb ook niet geod opgelet en de versie van 3 meter gekocht, man man wat een fragiel system. Omdat alles in kleine verpakkingen verstuurd moet worden zijn zelfs de glazen wanden in 2 delen en moet je met verbinden met elkaar. Ik heb spijt van de aankoop maar heb er maar het beste van gemaakt en heb koste me heel veel tijd. Ik heb de boel met 6 ingegraven houten balken kunnen verstevigen en kijk nog naar een oplossing voor de lelijk klemmen die aan de buitenkant gebruikt moeten worden. HIj heeft de storm van gisteren overleeft,maar door mijn aanpassingen. De beschrijving laat ook zeer te wensen over btw. Mijn advies...geeft wat meer uit en koop een product dat niet uit 300 delen bestaat! NIET DOEN dus die VIdal XL Kas
Geplaatst: 18 september18 Sep Het verschil met goede kwaliteit kassen is heel erg groot. Mooi om mee te beginnen voor een paar jaar. Uiteindelijk kiezen veel mensen toch voor een kas die langer meegaat en veiliger is. Mijn tip is om een jaartje te wachten en voor kwaliteit te gaan Tuinkassen van het merk ACD op http://www.tuinkassenonline.nl
Geplaatst: 19 september19 Sep Ik denk dat de topic-starter dus al een kas heeft staan, het is van 2021. Hoewel er dan misschien wel weer een nieuwe nodig is 😄, maar Defik is hier niet meer geweest sinds januari 2022. 19 september19 Sep aangepast door woldistel Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 20 september20 Sep Het is goed dat er nog maar eens een keer voor VidaXL wordt gewaarschuwd. Verkopen heel veel Chinese meuk en dat kan het best aan de andere kant van de wereld blijven.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.