Jump to content

Kweker kleinfruit in het noorden van het land?

Kibas

Recommended Posts

Nu ik (weer) in het noorden woon (kop van Drenthe), zoek ik een kweker in het noorden van het land waar ik bessenstruiken, vijgebomen en mirte kan kopen. Iemand die veel rassen heeft, zodat ik van elk soort bessenstruik een vroeg en een laat soort kan kopen. En als het kan biologisch, maar dat hoeft niet, veel keus is belangrijker. Wie weet waar ik terecht kan? (Vroeger kocht ik altijd bij Houweling, maar dat is nu wel erg uit de buurt)

Edited by Kibas

• Kibas changed the title to Kweker kleinfruit in het noorden van het land?

Kibas kan je met de tijd wel stekje doen van wat soorten frambozen, van die die niet beschermd zijn dan. Mocht je dat willen, kan ik je de soorten wel per pb doen. Misschien zit er wat tussen wat je zoekt en wil hebben, voorjaar weet ik welke stekjes zijn gelukt.

Degene die Martijn opnoemt, heb ik beide goede ervaringen mee. Mocht je kruiden zoeken...Kruidhof in Buitenpost is ook erg bekend hiero. Haal ik ook mijn kruiden vandaan. 

Arborealis zijn we laatst nog geweest, loopt tegen winter aan dus assortiment was niet compleet meer. 

Heb daar kruisbessen vandaan gehaald, mooie grote en gezonde struiken. Ze hebben in algemeen echt veel keuze...website is ook goed werkend.

ik heb hier mijn rode bessen en zwarte bessen gestekt, heb nog aardbeien (uitlopers van afgelopen jaar) eenmaal dragers. Deze heb ik nog niet opgeruimd omdat mijn achtertuin momenteel een blubberbad is..mede dank aan een drietal werknemers....ahum!

verder nog veel frambozen die zo happy zijn dat die wereld buiten de bak willen gaan verkennen.  Daar zitten zomer en herfstframbozen bij. Hebben na 1 seizoen al veel van kunnen plukken.

mocht je interesse hebben, geef dan maar een gil.