Kibas Posted December 1, 2021 Share Posted December 1, 2021 (edited) Nu ik (weer) in het noorden woon (kop van Drenthe), zoek ik een kweker in het noorden van het land waar ik bessenstruiken, vijgebomen en mirte kan kopen. Iemand die veel rassen heeft, zodat ik van elk soort bessenstruik een vroeg en een laat soort kan kopen. En als het kan biologisch, maar dat hoeft niet, veel keus is belangrijker. Wie weet waar ik terecht kan? (Vroeger kocht ik altijd bij Houweling, maar dat is nu wel erg uit de buurt) Edited December 1, 2021 by Kibas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martijn Posted December 1, 2021 Share Posted December 1, 2021 (edited) https://www.arborealis.nl/ https://www.aatreeshop.nl/bessen/g-54 De laatste heeft een prima webshop Edited December 1, 2021 by Martijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted December 1, 2021 Share Posted December 1, 2021 Kibas kan je met de tijd wel stekje doen van wat soorten frambozen, van die die niet beschermd zijn dan. Mocht je dat willen, kan ik je de soorten wel per pb doen. Misschien zit er wat tussen wat je zoekt en wil hebben, voorjaar weet ik welke stekjes zijn gelukt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted December 1, 2021 Share Posted December 1, 2021 De Vrolijke Noot in Wapserveen is een gerenommeerde. Of de Baggelhof in Roden. Of de Auke Kleefstra in Aldeboarn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted December 7, 2021 Share Posted December 7, 2021 Degene die Martijn opnoemt, heb ik beide goede ervaringen mee. Mocht je kruiden zoeken...Kruidhof in Buitenpost is ook erg bekend hiero. Haal ik ook mijn kruiden vandaan. Arborealis zijn we laatst nog geweest, loopt tegen winter aan dus assortiment was niet compleet meer. Heb daar kruisbessen vandaan gehaald, mooie grote en gezonde struiken. Ze hebben in algemeen echt veel keuze...website is ook goed werkend. ik heb hier mijn rode bessen en zwarte bessen gestekt, heb nog aardbeien (uitlopers van afgelopen jaar) eenmaal dragers. Deze heb ik nog niet opgeruimd omdat mijn achtertuin momenteel een blubberbad is..mede dank aan een drietal werknemers....ahum! verder nog veel frambozen die zo happy zijn dat die wereld buiten de bak willen gaan verkennen. Daar zitten zomer en herfstframbozen bij. Hebben na 1 seizoen al veel van kunnen plukken. mocht je interesse hebben, geef dan maar een gil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted December 13, 2021 Author Share Posted December 13, 2021 Dank jullie wel voor alle tips en het aanbod! Heel fijn dat jullie meedenken en wat lief van het aanbod! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts