Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Blad knoflook wordt geel (winter-lage temperaturen)


jeanne-heijmans

Aanbevolen berichten

Als het loof kapot gaat door vrieskou dan begreep ik dat dit in het voorjaar weer helemaal goed komt.

 

Maar 't is niet echt koud en die van mij staat er prachtig bij. Zou misschien een andere oorzaak kunnen hebben? Tekort van een (mest)stofje misschien?

Te nat vinden ze ook niet fijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te droog zou ook wel niet goed zijn maar wel beter dan natte voeten dacht ik. Heb geen flauw idee of het in de koude kas wel of niet goed is.

Die van mij staan buiten, in weer en wind en ze zien er mooi en gezond uit.

Ze kunnen behoorlijk wat kou hebben.

 

Het idee van een stofje te kort was niet zo heel stom bedacht als ik het antwoord van Persica lees. Maar anderzijds is het nu ook net voorjaar...ik ben de winter nog niet echt tegengekomen eigenlijk.

De zomer waren ze ook al vergeten...vreemd weer hoor

 

En die van mij zijn gewoon groen, hoe is het bij de andere knoflookplanters? Meer mensen met gele bladeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt het goed, 'Weer en Wind' maar ook droge voeten, dat is wat knoflook nodig heeft.

 

In zo'n 'natte' periode welke we nu hebben is het logisch dat het blad er gelig verkleurd bij staat, de voedingsreseves van de bol zijn vrijwel opgebruikt, een groot deel hiervan dient als aanleg van een behoorlijk wortelgestel, daarom is het ook zo belangrijk om rond half oktober te planten, hierdoor heeft de plant een ruime voorsprong wanneer de lente begint

 

Vergeet niet, wanneer de groei weer op gang komt bij te mesten met wat extra stikstof, het is dan ook zaak dat het groen ook echt weer groen wordt! Hoe gezonder je blad (fotosynthese), hoe dikker de bol.

 

Knoflook in de kas is mooi om alvast iets extra's te kunnen knippen voor in de keuken, maar ga je echt voor mooie dikke teentjes dan hoort knoflook echt in de buitenlucht, het gaat niet zozeer om de warmte, want zelfs een koude kas kan erg warm en broeierig worden zelfs bij de eerste zonnestralen, de luchtvochtigheid loopt aanzienlijk op, nagenoeg geen wind met als gevolg je knoflook kwijnt weg, een verhoogde kans op verschillende schimmelziektes waaronder preiroest is het gevolg.

 

Daarom is zo'n Mediteraan klimaat zo geschikt voor knoflook We moeten het er maar mee doen hier in dit kikkerland

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet iedere dag met die kou naar de koude kas ga, vandaag wel even en o wat staat de knoflook er triest bij zeg, echt dat is hard gegaan, was eerst het loof een beetje geel, nu hangen ze gewoon.

 

Voor de kenners, het is voor mij de eerste keer, komt dit nog goed? geen water toch nu? eigenlijk nooit water als ik het allemaal goed gelezen heb ! Als iemand mij er meer over kan vertellen, of hoe de knoflook erbij jullie voorstaat dan lees ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...