Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Gaat het goed met mijn appelboom?


Miranda81

Aanbevolen berichten

Ongeveer 7 weken geleden heb ik deze appelboom gekocht. 

Hij heeft een paar weken in de pot van het tuincentrum gestaan en daarna heb ik m over gezet in deze speciekuip. Onderin gaten gemaakt, opgevuld met moestuin grond en gelijk extra mest gegeven.

 

Maar nu worden de bladeren ineens geel en ze vallen eraf als je het maar net aan raakt. Is dit normaal?

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Ben echt een enorme leek op dit gebied.🙈

20211218_123519.jpg

20211218_123439.jpg

20211218_123432.jpg

20211218_123413.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook herfst. Verder is moestuingrond al bemest, meestal niet de beste mest voor fruitbomen, en dan voeg je nog extra mest toe, het is wel wat veel mest. Daar kun je problemen mee krijgen, dat de boom afsterft. Maar dat weet je pas in het voorjaar. Als het nog kan, zou ik hem eruit halen en ander grond in de pot doen. 

Daarnaast een tip om bubbelplastic oid om de pot doen tegen de vrieskou, en in de zomer tegen verhitting van de pot. Want wortels houden niet van vorst en ook niet van hitte. De tip van Patrijs is nog beter: tegels eruit en boom erin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...