Miranda81 Posted December 18, 2021 Share Posted December 18, 2021 Ongeveer 7 weken geleden heb ik deze appelboom gekocht. Hij heeft een paar weken in de pot van het tuincentrum gestaan en daarna heb ik m over gezet in deze speciekuip. Onderin gaten gemaakt, opgevuld met moestuin grond en gelijk extra mest gegeven. Maar nu worden de bladeren ineens geel en ze vallen eraf als je het maar net aan raakt. Is dit normaal? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Ben echt een enorme leek op dit gebied.🙈 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted December 18, 2021 Share Posted December 18, 2021 (edited) Het is al een tijdje herfst, dan gebeurt dit wel vaker, ook bij wonderbomen. (Tip: tegels er uit boom er in.🤫) Edited December 18, 2021 by Patrijs 2 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted December 18, 2021 Share Posted December 18, 2021 Ik denk ook herfst. Verder is moestuingrond al bemest, meestal niet de beste mest voor fruitbomen, en dan voeg je nog extra mest toe, het is wel wat veel mest. Daar kun je problemen mee krijgen, dat de boom afsterft. Maar dat weet je pas in het voorjaar. Als het nog kan, zou ik hem eruit halen en ander grond in de pot doen. Daarnaast een tip om bubbelplastic oid om de pot doen tegen de vrieskou, en in de zomer tegen verhitting van de pot. Want wortels houden niet van vorst en ook niet van hitte. De tip van Patrijs is nog beter: tegels eruit en boom erin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martijn Posted December 18, 2021 Share Posted December 18, 2021 😲 Iets met seisoenen en algemene kennis. In de herfst vallen de blaadjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts