NielsR Posted January 9, 2022 Share Posted January 9, 2022 sinds kort ben ik best actief bezig met planten opkweken vanuit zaden. Meestal doe ik dat door de zaden van de vruchten die ik zelf eet te gebruiken. Maar omdat ik daardoor niet aan genoeg zaden kan komen vroeg ik me af of jullie nog een goede website/winkel weten waar ik zaden zou kunnen kopen. Ik ben voornamelijk opzoek naar zaden die uiteindelijk eerder richting struiken en bomen gaan. Alvast bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted January 9, 2022 Share Posted January 9, 2022 (edited) Misschien wel zo leuk je eerst voor te stellen en een kijkje te nemen welke topics er zoal zijn? https://www.moestuinforum.nl/forum/5-voordeur/ Er is een topic over webshops, zijn best wat te vinden. Edit even links bij gezet, ajb. Edited January 9, 2022 by Jane Doe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted January 9, 2022 Share Posted January 9, 2022 Bij fruit (en je hebt dit onder fruit gepost) kun je beter stekjes nemen dan zaden. Aardbeien kiemen bijvoorbeeld slecht, vijgenzaden uit gekochte zaden geven bijna nooit vruchten en appels / peren geven meestal niet de lekkere soort vruchten van de vrucht die je hebt gekocht. Heb dat zelf ook weleens onbeweust getest. De appels van onze oude appelboom vallen ook op het braakliggende stuk grond naast onze tuin. Daar kiemt dan weleens wat en de appelboompjes die er dan na een aantal jaren ontstaan geven hele zure vruchten. Kortom, ik zou eerst uitzoeken welke fruitsoorten je in de tuin wil en daarna uitzoeken of het zin heeft om van dat fruit zaden te zaaien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts