Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Gratis PH-test


Rantje

Aanbevolen berichten

In de folder van de Welkoop/Boerenbond/Horticoop staat op blz. 7 dat je gratis een strip kan halen om de PH-waarde te testen van je grond/gazon.

 

 

 

http://publishit2010.massa.netivity.nl/Show.aspx?name=agriretail-week-05-2012&domain=www.boerenbond-welkoop.nl&utm_source=e-mail&utm_medium=nieuwsbrief&utm_term=folder&utm_campaign=05-12

 

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm,..?

Enige voorzichtigheid is geboden

Men wil hier graag de kalk aanprijzen, Ga je eerst eens verdiepen in hetgeen kalk werkelijk doet, en of het uberhaupt wel zo nodig is voor JOUW grond en planten, is je tuin werkelijk wel zo zuur?

 

Wanner je PH rond 6.0 - 6.5 zit is ie voor de meest gangbare groeten en fruitplanten prima! en hoeft er echt geen kalk extra gegeven.

 

Zo'n gratis monstertje is een indicatie,.. maar of de uitslag werkelijk zo objectief (neutraal) is ? verkooptruck ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er vanuit dat het gewoon een standaard PH stripje is.

Die stripjes kan je ook gewoon kopen toch, het lijkt op de stripjes die we ook voor het aquarium hebben. Weet niet of die ook voor de PH-waarde zijn eigenlijk. Maar ja, het is gratis

 

En tuurlijk verkopen ze graag zakken met kalk...al denk ik dat de actie deze week niet zoveel zin heeft Beter hadden ze met anti-vries kunnen stunten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk is het een verkooptruc, en ja die testje zullen echt niet op de 1000e achter de komma nauwkeurig zijn (zo nou komt dat ook niet, het is maar een indicatie), maar om nou te suggereren dat de boerenbond de boel loopt te flessen is wel heel naïef en lijkt mij bovendien totaal niet mogelijk! (want daar doel je toch op??)

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

En tuurlijk verkopen ze graag zakken met kalk...al denk ik dat de actie deze week niet zoveel zin heeft Beter hadden ze met anti-vries kunnen stunten

Er zit wel een logische gedachte achter het tijdstip, kalk en bemesting heft elkaars werking op en moet je dus nooit gelijktijdig doen (m.u.v. zeewierkalk) vandaar dat Februari een goede maand is.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je dan als onderneming op glad ijs begeeft...misleiding mag niet....en als er een zo'n slimme klant tussen zit...kan dat veel geld kosten.

Lijkt me ook echt niet mogelijk, zoals ik al zeg een hele naïeve gedachte van Persica die nergens op slaat, de BB weet toch ook niet wat ik ga testen het stuk voor mijn bosbessen die zuur hoort te zijn of de grond waar ik mijn wortels ga zaaien, al zouden ze het willen de boel flessen lukt niet met deze testjes!!!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dat wist ik niet!

Maar doordat het flink vriest nu lijkt het me logisch dat niemand de tuin induikt om in de bevroren grond te gaan wroeten

Dus tegen de tijd dat je het stripje hebt kunnen gebruiken is de aanbieding voorbij.

Helemaal gelijk natuurlijk, maar de actie duurt nog twee weken en de BB is echt wel zo slim als het nu twee weken blijft vriezen de actie nog wel even te verlengen, zoals Persica wel goed zei, het gaat de BB wel om de verkoop natuurlijk.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

:| Hmm,..?

Enige voorzichtigheid is geboden

Men wil hier graag de kalk aanprijzen, Ga je eerst eens verdiepen in hetgeen kalk werkelijk doet, en of het uberhaupt wel zo nodig is voor JOUW grond en planten, is je tuin werkelijk wel zo zuur?

 

Wanner je PH rond 6.0 - 6.5 zit is ie voor de meest gangbare groeten en fruitplanten prima! en hoeft er echt geen kalk extra gegeven.

 

Zo'n gratis monstertje is een indicatie,.. maar of de uitslag werkelijk zo objectief (neutraal) is ? verkooptruck ?

 

In de folder van de welkoop staat dat 6.o en 6.5 meeste sierplanten (neutrale ph) en als je gras hebt dat je een hoge ph nodig hebt.

Dus ze maken vooral reclame om kalk te kopen voor je gazon.

Toch wel makkelijk zo strip om een idee te krijgen hoe hoog of laag de ph van je grond ongeveer is.

Bedankt voor de tip Rantje!!

Ga vandaag toch nog naar de welkoop kan het gelijk meenemen.

Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je dan even laten weten of je meerdere strips mag meenemen dan, ik zou het graag verschillende stukken willen testen, om voor 1 strip die pokkeberg op te fietsen loont voor mij niet ???

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opa is net geweest, vroeg om die teststrips en kreeg er 2 mee.

Toen zei hij dat hij een voor- en achtertuin had kreeg hij er 2 extra.

 

Dus 4 strips totaal.

 

Wil je dan even laten weten of je meerdere strips mag meenemen dan, ik zou het graag verschillende stukken willen testen, om voor 1 strip die pokkeberg op te fietsen loont voor mij niet ???

 

Ik denk dat dit aan het personeel en de winkel zelf ligt.

Wij kregen hier dus 4 stripjes, misschien krijgt een ander er met gemak 8.

Standaard kreeg hij er 2 maar dat wil niet zeggen dat het filiaal waar je heen gaat dit ook als standaard ziet.

 

Maar misschien kan je even bellen naar dat filiaal met een smoes of je een bonnetje nodig hebt en hoeveel stripjes je krijgt? Meestal heb je bonnetjes nodig bij de Welkoop als je iets gratis kan halen.... dus het is geen gekke vraag denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond vorig jaar de medewerkers van de Boerenbond heel tof. Gingen 3 grondmonsters van me testen (ik moest er nog voor terugkomen met 2 anderen ). Kalk had ik al eerder gekocht buiten de aanbieding dus ik ging niets extra kopen. Wel is het zo dat ik er ieder jaar wel wat spullen koop (en mijn kalk).

 

Ik begreep toen dat de fabrikanten de ph-tests sponsoren.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik lees dat jullie ze mee nemen, nu mijn man ging een grote liter zak zaai en oogst grond kopen,maar kreeg er maar een bij de kassa,typisch Geldermalsen. ze zei er wel bij, dat de grond gratis de keuren was,3 eetlepels op verschillende plaatsen en dan 5 of 10cm diep, kom er nu niet in met de lepel,maar ga het wel doen. de uitslag zal ik ook hier zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hier lagen nog strips deze week in de winkel. vanavond de test gedaan met gedemineraliseerd water ( dat leek mij wel goed, weet het echter niet zeker ). PH waarde is 5,5. Nu is dit een aanleiding om van alles over PH -bij groente en fruit te gaan lezen.... pfff Leuk hoor moestuinieren, vraagt wel veel kennis. Maar goed al doende leer je....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Las gisteravond dat spinazie minstens 6,6 nodig heeft. Die gaat het hier niet goed doen wanneer ik geen kalk toe ga voegen. kalkminnende planten hebben minstens 6,5 nodig.Simpel testje maar het brengt heel wat te weeg....

Zou houtas voldoende kunnen zijn? Zouden over het algemeen alle groenten tevreden zijn met een 6,5?

Heb zelf nog strips liggen om het zuur gehalte van het eigen lichaam te kunnen meten. Heb die ooit eens gekocht 100 st. voor iets van een tientje geloof ik? Lijkt mij dat dat hetzelfde werkt. Het geeft ook de PH waarde aan. Zal hetzelfde zandmengsel eens testen hiermee en zien wat die aangeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...