Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Gratis PH-test

Rantje

Recommended Posts

... Zou houtas voldoende kunnen zijn? ...
Houtas werkt in principe pH verhogend, maar ook niet weer verschrikkelijk veel. Heb je echt een probleem met de zuurgraad dan is kalk efficiënter. Linkje: http://www.velt.be/Joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=1328&Itemid=83
Heb zelf nog strips liggen om het zuur gehalte van het eigen lichaam te kunnen meten. Heb die ooit eens gekocht 100 st. voor iets van een tientje geloof ik? Lijkt mij dat dat hetzelfde werkt. Het geeft ook de PH waarde aan. Zal hetzelfde zandmengsel eens testen hiermee en zien wat die aangeeft.
pH meten van bodemvocht is niet heel simpel. Voor een serieus antwoord: daar moet ik even over nadenken (grijs verleden en zo). Nu andere dingen te doen. Tot vanavond.

Heb "Velt " erop nageslagen. Een goede Ph-waarde is afhankelijk van de grondsoort. Wij hebben zandgrond en daarvoor is een waarde van 5,1 - 5,6 gunstig! Gecombineerd met het aanwezige onkruid: Muur: rijke stikstof en humusrijk en brandnetels: die wijst op niet-zure grond enrijkdom aan voedingsstoffen, ga ik wat houtas strooien en zien wat ervan komen gaat.