SuusdeSteur Posted March 28, 2022 Share Posted March 28, 2022 Hi, ik heb 2 weken geleden watermeloen ( Citrullus lanatus ) gezaaid in een bakje met zaai en stek grond en een hoge luchtvochtigheid. Maar helaas nog geen teken van leven gezien. Op internet kon ik vinden dat de pitjes na 6-7 dagen zouden moeten ontkiemen maar zoals jullie lezen is dat bij mij helaas nog niet gebeurd. Moet ik nieuwe zaden kopen of gewoon langer wachten? Groetjes sUuS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pomodori Posted March 28, 2022 Share Posted March 28, 2022 Als watermeloen na 2 weken niet ontkiemd is gebeurd het waarschijnlijk niet meer. Hoe warm/wat voor plek heb je het bakje staan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusdeSteur Posted March 29, 2022 Author Share Posted March 29, 2022 Op ongeveer 20 graden. De pitten staan op een lichte plek in de vensterbank PS: bedankt voor de info @Pomodori!:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSDG Posted March 29, 2022 Share Posted March 29, 2022 Geduld is een schone zaak, anders eens denomethode proberen. 😉 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusdeSteur Posted April 3, 2022 Author Share Posted April 3, 2022 Hi @MSDG! Bedankt voor de tip! Ik ga het proberen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted April 5, 2022 Share Posted April 5, 2022 Het is nog wat vroeg om meloen voor te zaaien, dus wat dat betreft is het een geluk bij een ongeluk dat het nu nog niet is gelukt. Voor meloenen gebruik ik nooit de DENO-methode, maar proberen kan nooit kwaad inderdaad. Ik zaai pompoenen / meloenen en courgettes eind april voor en bedek ze nauwelijk met aarde. Lekker in de zon zetten, vochtig houden en veel licht en de zaden kiemen dan binnen 2 weken (meestal binnen 1 week). En dan groeien ze zo snel, dat je blij bent dat het dan alweer IJsheiligen is, want die planten wil je snel in de volle grond of in de kas kwijt. Succes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusdeSteur Posted April 16, 2022 Author Share Posted April 16, 2022 Hi @Flup! De meloen die ik had gezaaid is gek genoeg gisteren ontkiemt! De kleine plantjes doen het goed en staan lekker warm in de kas. Alsnog bedankt voor de info allemaal! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSDG Posted April 22, 2022 Share Posted April 22, 2022 @SuusdeSteur, fijn dat het toch nog gelukt is, en je bent ruim op tijd! Ik zaai m'n watermeloen vandaag, want @Flup heeft gelijk, eenmaal gekiemd groeien ze als een gek. Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts