Paaltje Posted May 6, 2022 Share Posted May 6, 2022 De bladeren van sommige aardbeiplanten zitten vol met dit soort vlekken, na enige dagen zijn dit gaten. Ik zie geen bladluis of dergelijke, enkel af en toe wat mieren. Enig idee wat dit veroorzaakt en wat te doen? Alvast bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted May 6, 2022 Share Posted May 6, 2022 Volgens mij wordt dat veroorzaakt door de bladwesp larve. https://www.moestuinforum.nl/topic/21025-beestje-larve-op-aardbeiblad/ Larve zelf zit aan de onderkant en eet wat blad. De volwassen bladwesp, eet insecten en helpt met bestuiving. Ondanks dat de planten er wat lelijk uit zien zo. Heb je straks hulp met bestrijden van andere insecten als je ze laat zitten. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paaltje Posted May 6, 2022 Author Share Posted May 6, 2022 Klopt helemaal, heb inmiddels (met bril op) de larven gezien! Dankjewel!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IsabelleD Posted July 21, 2023 Share Posted July 21, 2023 Dus dit is helemaal geen probleem voor de plant zelf dan? Ik heb namelijk ook dit probleem en bladeren zijn bijna allemaal zo goed als kapot gegeten. Ik snoeide de kapotte bladeren, maar dit is dan niet nodig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts