Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal!

ik ben vorig jaar verhuisd en had eindelijk plaats voor mijn eigen moestuin. Ik heb op ongeveer 11 op 13m mijn moestuin gemaakt. Voor de winter heb ik eerst alles omgeploegd mbv een vriend. Worteldoek gelegd op de paadjes en balken gekocht om de bedden af te boorden. Ik heb bedden gemaakt van 1m op 2,6m. Dan een hele hoop compost laten komen en alle bedden voorzien van lavagruis karton en compost. Er groeit heel veel heermoes dus hopelijk wordt dit na een aantal jaar minder. 🙏 Met houtsnippers de paadjes bedekt en langs de zijkant een hele hoop bessen geplant. Achter mijn moestuin hebben we een kippenren gemaakt en 3 compostvakken. Ik heb in totaal 24 bedden 6x4 en ga proberen wisselteelt toe te passen. Ik heb telkens 2 bedden per groep van de wisselteelt (2x6). Op de 12 andere bedden heb ik er 4 waar ik dit weekend een serre op heb gezet💪, 2 voor aardbeien, een aantal extra voor pompoen en courgette, 1 voor asperge, 1 voor kruiden, 1 voor andere vaste planten (voorlopig mierikswortel, lavas, rabarber), en verder nog een aantal zaken. Ik ben best wel fier op wat ik tot nu toe bereikt heb en ben heel benieuwd naar jullie inzichten. Ik hoop dat ik het kan volhouden om mijn moestuin te onderhouden want ik ben ineens full option gegaan.😅 Ik ben een groot deel van mijn foto’s van het begin kwijt maar ik zal deze later nog proberen toe te voegen als ik ze ooit terug kan vinden… 😀 Verder doe ik nog mee met de komkommer challenge hier en ik hoop dat Sonja het goed doet! 😜

Veel groetjes! 

0376D0A1-4B46-4BDE-86BD-4EED43D91159.jpeg

5C6790DA-0C98-4092-A033-A4AA2795851F.jpeg

68F3929B-29E0-4901-B288-21A5C1B5EE95.jpeg

744083DE-FA68-4DDF-8E31-0B0825D1F7A0.jpeg

2C20EA73-20DF-4D3D-BA92-8C54C0CF245A.jpeg

28DB5DE2-EA72-416E-818A-BC8A0A678CA4.jpeg

E15EA7A0-3A4E-4474-9664-7823B0DF5AAA.jpeg

3B148562-C569-47F6-8C46-B5F97DDC5D87.jpeg

2C7CA4F3-5306-4165-A589-219D974BE250.jpeg

• Like 6
Geplaatst:

Wauw wat gaaf! En wat een werk heb je verzet. Ik hoop dat je daar dit jaar al direct goed voor beloond wordt. 👍

voorzichtig terug van weggeweest, voorheen bekend als Balkontuinder.  🌼

• 3 maanden later ...
Geplaatst:

Hoe gaat het nu met de tuin @Soete? En met de komkommers? Je hebt je opgegeven voor de teeltwedstrijd, maar we weten niets van het verloop van jouw teelt. Lukt het allemaal met het moestuinforum? Je gaf aan dat je wat onbekend was met het forum. Ik zie graag je reactie en nieuwe berichten van je!

• Like 1
  • 5 maanden later ...
Geplaatst:

@HuubvG

Heej Huub, ik had je net een berichtje terug gestuurd maar ik weet niet zo goed of dat nog is aan gekomen want ik ken het forum idd niet goed.

De komkommers zijn vorige zomer niet zo goed gekomen. Normaal heb ik altijd veel te veel komkommers maar nu misschien met andere grond en ik had ze door tijdsgebrek wat te laat geplant en te weinig water gegeven. Is er dit jaar een nieuwe wedstrijd? Dan wil ik graag nog eens een poging wagen. Want het was wel een vet concept!

Geplaatst:

Ha @Soete, ik heb je bericht destijds niet ontvangen. Wil je eens nakijken of het goed ingesteld staat aan jouw kant? Anders m.b.v. een moderator?

Je bent nadien ook heel lang niet ingelogd geweest. Je kunt de PB functie alleen gebruiken als je ingelogd bent.

Op de vraag of er een nieuwe wedstrijd is dit jaar; geen komkommerwedstrijd. Er is ieder jaar een ander onderwerp, ditmaal is het de bleekselderij, maar die heb je al gevonden zie ik. Ook hier even opletten, want de aanmelding gaat per PB. Het zou jammer zijn als je zo de wedstrijd mist.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...