Eefje78 Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Ik ben op zoek naar een paar zaden van Nieuwzeelandse spinazie. Had ze 2 jaar geleden van de Bolster, maar het is me niet gelukt ze groot te brengen (kiemden niet). Ook mijn ouders lukte het niet (zelfde zaad). Ik heb het zaad toen weggegooid. Maar ik begrijp nu dat het eigenlijk geen spinazie is, maar grote planten, die je best ook binnen kunt voorzaaien en die iets meer aandacht nodig hebben dan spinazie. Ik wil het toch graag nog eens proberen. Ik heb maar een paar zaden nodig voor dit experiment en zie het niet zitten wellicht weer voor niks zo'n zakje te kopen. Is er misschien iemand die een paar zaden over heeft? Ik heb helaas niet erg veel soorten te ruil, maar misschien zit er toch nog iets tussen:Peper Dong Xuan Market Tomaat Roma Aubergine Violetta lunga 3 (weet niet zeker of ze kiemkrachtig zijn, mij lukt het niet) (biologisch)Prei Herfstreuzen Prei Blauwgroene Herfst (biologisch)Winterwortel Flakkeese 2 (biologisch)Ramenas Ronde Zwarte (biologisch)Ui Stuttgarter (biologisch)Stamslaboon Cantare (biologisch)Rucola Coltivata Esmee (biologisch)Chenopodium giganteum (weet de Ned naam niet, zie: http://www.freewebs.com/ruudendiana/chenopodium.htm)Alcea rosea (stokroos rood/paars) Quote
Nicolette Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Ja het duurt vrij lang voor het ontkiemt is en ik moet zeggen dat ik vond dat ook niet alles op was gekomen. Maar genoeg om uit te planten. Eventueel heb ik wel wat zaadjes voor je. Quote
wesleyb Geplaatst: 11 februari 2012 Geplaatst: 11 februari 2012 Ik heb hier ook nog wat liggen, rondzadig. Kiemt idd moeilijkGr. Quote
Eva Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 Chenopodium giganteum noemen we hier boomspinazie Quote
Koert Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 Ik heb hier ook nog wat liggen, rondzadig. Kiemt idd moeilijkGr.Rondzadig is gewone spinazie Wes, ze vragen hier om Nieuwzeelandse spinazie, heel wat anders Quote Even a broken clock is right twice a day
Eefje78 Geplaatst: 14 februari 2012 Auteur Geplaatst: 14 februari 2012 Nicolette, ik heb de zaadjes ontvangen! Veel! Ik ga hard m'n best doen ze groot te brengen. Dank je wel! Quote
Nicolette Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 veel plezier en graag gedaan! Quote
wesleyb Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 Ik heb hier ook nog wat liggen, rondzadig. Kiemt idd moeilijkGr.Rondzadig is gewone spinazie Wes, ze vragen hier om Nieuwzeelandse spinazie, heel wat anders Weer wat geleerd Quote
Tomenco Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Nieuw-Zeelandse spinazie kiemt gemakkelijker als je de zaden een nachtje laat weken in lauwwarm water. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.