Geplaatst: 21 mei 20223 j Luchten is sowieso een goed idee nu. Bij mij staat alles al een week of drie altijd open. Zowel de deur als de ramen.
Geplaatst: 21 mei 20223 j Auteur 16 minuten geleden, Roland zei: Vocht op tomaten is een doodzonde. Dus? Wat kan ik er tegen doen ?
Geplaatst: 22 mei 20223 j En controleren op lekken, naast de condensatiedruppels. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 22 mei 20223 j Een "doodzonde" lijkt mij wat overdreven. En ik kan het zo niet goed zien maar het lijkt ook wat op gutteren: www.plantaardig.com/groenteninfo/berichten/gutteren-bij-glasgroenten-een-aanwijzing-van-goede-groeikracht/ Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 22 mei 20223 j Daar dacht ik ook aan (ook zie je vaak dan dat de kop wat gekruld in de avond of s'morgens), dat verdwijnt wel eenmaal grotere vruchten worden gevormd. Wel in alle gevallen of dit nu gutteren of condens is, goed verluchten en eventueel de watergift wat aanpassen aan verwachte weersomstandigheden. (als het de volgende dag bv heel de dag bewolkt is geen extra water s'avonds bijgeven)
Geplaatst: 22 mei 20223 j Hier heb ik iets druppels 's morgens... is snel verdwenen. In de kas geef ik maar 1x per 2 a 3 dagen 's avonds water. Tomaten, komkommer etc hebben in de volle grond geen last van condens. Zowel binnen als buiten doen de planten t goed
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.