Ga naar inhoud

Vlekken op spinazie. Zilverwater een optie?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben sinds dit jaar gestart met een (biologische) moestuin op mijn balkon. Ik ben een beginner die graag meer wil leren.

Nu heb ik vlekken op mijn spinazie. Veel bladeren heb ik al weggehaald. Het blijft langzaam terugkomen. Op basis van eigen onderzoek kom ik erop uit dat het vermoedelijk een schimmel is.

Ik voeg een foto bij.

Hoe kan ik dit natuurlijk bestrijden? Zou dit kunnen met Colloïdaal Zilverwater?

spinazie.jpeg

Geplaatst: (aangepast)

Plaatselijk witte vlekken, welke schimmel denk je ?  Zeker dat er geen vogeltje in de buurt zit ? Z zijn ook einde en op aan het schieten, bloemvorming vooraan, dus al zou het een schimmel zijn, bestrijding heeft geen nut meer. Maar aan de foto te zien, gewoon afwassen.

aangepast door redzebra

Kan altijd @acpronk maar is eenvoudig na te gaan, kan je het er afwassen of niet, de plaats de vorm etc lijkt niet op een schimmel, als er ook al langer een schimmel inzat zou ik verwachten dat dat exponentieel vermeerdert. Ik denk dat jij doelt op mineervliegen maar dat ziet er helemaal anders uit, alhoewel nog even wat foto's nagegaan, komt ook bij spinazie voor en kan er eventueel zo uitzien.

aangepast door redzebra

Meestal wel gangen ja, maar hoeft niet, bv selder waar het ook vlekvormig is met een donkerdere kleur op de plaats waar de larve zit, zie de vorm, als een insect prikt krijg je iets ronds, ook de kleurschakering is raar, lijkt alsof de zwaartekracht er mee te maken heeft en op het blad ligt, vandaar mijn inschatting.

aangepast door redzebra

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...