Moonsparkle Posted June 2, 2022 Share Posted June 2, 2022 Goedemiddag, Ik heb dit jaar de laatste gekochte sugar snaps en peulen in de grond gedaan, nu vroeg ik mij af of ik de erwtjes kan bewaren voor volgend jaar of dat deze twee gaan kruisen? Ze zitten in hetzelfde stuk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted June 2, 2022 Share Posted June 2, 2022 Ja kunnen kruisen. Maar dat is alleen van belang als je zaad oogst om volgend jaar te zaaien omdat je dan misschien kruisingen maakt tussen die twee soorten. Voor wat je komende tijd oogst aan peulen en sugarsnaps maakt het niks uit. 😉 1 Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moonsparkle Posted June 3, 2022 Author Share Posted June 3, 2022 Dat was mijn vraag inderdaad of ik de erwtjes kan bewaren en volgend jaar zaaien, maar als ze dan gekruist zijn lijkt het me misschien toch niet handig deze te oogsten. Bedankt voor de feedback. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AshaiRey Posted June 3, 2022 Share Posted June 3, 2022 Waarom niet? Misschien zit er wel iets moois bij volgende jaar...🤔 Quote Groetjes,Bram Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted June 3, 2022 Share Posted June 3, 2022 Of iets verschrikkelijks 😱 (harde vliezen in de peulen en smakeloze erwten.) Selecteren is een vak en toewijding op zich, denk ik dan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts