Kevins Moestuin Posted July 2, 2022 Share Posted July 2, 2022 Hoi allen, Ik lijk last te hebben van aarbeien die uitgedroogd ogen echter aan dezelfde plant zitten ook hele goede aarbeien wat zou dat kunnen zijn? Met mijn watermeter zitten de bakken altijd tussen de 5 en de 9 enige uitzondering is als die 4 aangeeft en het die dag gaat regenen dan geef ik geen water bij. Zou het dan aan de bestuiving liggen? Teveel voeding? Of toch met water te maken? Zijn eerste jaars planten. Zie foto van aardbei Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mai Pensato Posted July 2, 2022 Share Posted July 2, 2022 denk niet dat het door droogte komt. lijkt wel op trips-schade Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kevins Moestuin Posted July 2, 2022 Author Share Posted July 2, 2022 @Mai Pensato zijn trips hetzelfde als bladluis? Deze zitten namelijk wel op enkele aardbei planten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mai Pensato Posted July 2, 2022 Share Posted July 2, 2022 Nee trips zijn hele kleine zwarte insecten, je kunt ze wel zien in de bloemen. Google anders maar even naar foto's Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted July 2, 2022 Share Posted July 2, 2022 Volwassen thrips: Thrips nog niet volwassen, en al bijna te klein om met het blote oog te zien. En nog kleiner, de nymfen, deze kan je het best zien langs de nerven van het blad: Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kevins Moestuin Posted July 2, 2022 Author Share Posted July 2, 2022 (edited) @Mai Pensato@rorror dankjewel voor de fotos, heb even gekeken kan ze nog niet duidelijk zien hier en daar wel mini stipjes maar dat zouden ze al goed kunnen zijn, dacht voorheen dat het luis was. Na dit seizoen denk ik dan de planten tot 2 cm boven het hart af knippen? Om zo van de trips af te komen en volgendjaar beschermen ertegen. Edited July 2, 2022 by Kevins Moestuin Type fout Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts