Evelien1991 Posted July 3, 2022 Posted July 3, 2022 Hallo allemaal! Sinds een week probeer ik wat plantjes te laten groeien op de vensterbank (Rucola, tomaat, paprika). Ik heb totaal geen groene vingers, dus het is een flinke uitdaging met vallen en opstaan. De tomatenplant en paprikaplant heb ik met vruchten gekocht. Ik heb ook het een en ander gezaaid wat nu begint te ontkiemen (spannend!). Ik maak nog een hoop fouten, maar leer elke dag bij. Ik hoop op het forum nog meer te leren en af en toe wat advies te kunnen vragen. Groetjes Evelien 6 Quote
rorror Posted July 3, 2022 Posted July 3, 2022 Paprika's zou ik nu gaan plukkenz ze zijn rijp, pluk je niet dan verbruikt de plant zijn energie nog steeds daaraan. Terwijl ik gok dat je vast wilt dat ze nog een keer vruchten gaan dragen. Gebruik ze vers in een recept. Is het te veel, maak je ze schoon/klein. En vries je het in. Je haalt dan gewoon de hoeveelheid paprika uit de vriezer wat je nodig hebt, en gebruikt ze in roerbak of andere warme gerechten. Ik zie dat je plek buiten hebt. Een mooi plekje buiten in de zon zouden ze fijn vinden. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Patrijs Posted July 3, 2022 Posted July 3, 2022 Welkom, Ook hier zou ik zeggen:" Tegels er uit, planten er in." Niet alleen beter voor je planten die nu moeten zien te overleven in een klein potje binnen, waar ze nooit voor bedoeld zijn, maar uiteindelijk ook beter voor jou. Let op, net als bij mensen wel eerst aan de zon laten wennen, zoek maar even op: afharden. Succes. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Posted July 3, 2022 Posted July 3, 2022 Oeh wat een gezelligheid daar op je vensterbank! Wat een mooie paprika’s zeg. Snel eten! Welkom hier. Misschien kun je een plekje maken in de tuin zoals Patrijs zei. Dan kunnen die wortels lekker aarden in de volle grond en je nog meer vruchten geven. Groene groetjes en geniet ervan! 1 Quote
Recommended Posts