Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bij een temperatuur van 53° in de zon heb ik redelijk wat schade door zonnebrand.

Mooie paprika's  zijn voor de helft kapot, de butternut heeft uitgedroogde bladeren en de struikboontjeshebben het heel hard te verduren gehad, zie foto's 

Worteltjes en rode kool werden ook het slachtoffer juist zoals de salade.

De bladeren van de aronskelk zijn helemaal geel geworden.

Als dit dikwijls gaat gebeuren zal schaduwdoek nodig zijn.

20220720_054735.jpg

20220720_054957.jpg

20220720_055135.jpg

• Like 1

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Posted

Dat is triest Willy omdat het er zo mooi op leek te staan!

Ik heb het ook niet gedaan, maar ben het wel van plan....wat van die Lill gordijnen van Ikea bij de hand houden om bij grote hitte er even losjes overheen te leggen. Ik denk dat dat dan toch werkt als een factor veel zonnebrandolie. 

• Like 2

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Posted

Ik had er niet aan gedacht, tot het te laat was.

Met zulke hitte en gezien mijn leeftijd is het niet aangeraden om in de tuin te vertoeven.

Lesje geleerd, als ik het niet vergeet.😉

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Posted (edited)

Je bent niet alleen @aalterse-willy, het was gewoon onmogelijk om alles van schaduw te voorzien, hier ook een aantal slaplantjes eraan, wat tomaten met zonnebrand en idem verdroogd blad in struikboontjes, zelfs in de selder. De kiwiplant heeft ook een behoorlijke tik gehad, zelfs in de kastanjeboom zie ik verdroogd blad, de temperaturen in combinatie met extreme lage luchtvochtigheid waren gewoon niet normaal voor hier. De ginko aan het terras heb ik behoorlijk wat water gegeven de takken hingen ook extreem door. Een groot probleem is hier nu de droogte, bomen beginnen last te krijgen, regenvaten zijn op en grondwater zit hier te diep +30m, het is wat selecteren wat water krijgt.

Edited by redzebra