Charly Posted August 18, 2022 Posted August 18, 2022 Beste allemaal, Ben op zoek naar de lekkerste recepten met geit- of lamsvlees (schijnt onderling uitwisselbaar) En dan met name voor stoofschotels. Maar andere gerechten mogen eigenlijk ook wel. Ik heb een crock pot / slowcooker, maar daar hoeft t niets mee te maken te hebben. Want heb ook fijne ouderwetse braadban hoor hahaha. Dank bij voorbaat voor het delen! Om zelf maar af te trappen ga deze een volgende keer proberen: http://dedagelijksekost.nl/ik-heb-zin-in-iets-uit-de-slowcooker/mediterraanse-lamsbouten-uit-de-slowcooker/ Toch weer anders dan die ik vorige week at. Dat was meer lamssoep. Lekker hoor. Maar veel te nat en mja gewoon net níet zeg maar. Quote wees bevriend met kleine dingen
appelvrouw Posted August 18, 2022 Posted August 18, 2022 Ha Charly dank in het vertrouwen van mijn kook kunsten. Nog nooit, helaas heb ik geit gemaakt. O ja toch 1 x het was te droog weet ik nog. Ik denk trouwens dat veel recepten met lam uitwisselbaar zijn met geit. Enfin met veel plezier heb ik even het Franse web afgestruind en kwam ik dit recept tegen, misschien kan je er wat mee… Totale tijd: 3 uur 45 minuten Voorbereiding: 15 minuten, Koken: 30 minuten, Rust: 3 uur Ingrediënten voor 4 personen 1 kg geit 3 teentjes knoflook 2 ui 1 citroen 1 eetl. gember bouillonblokje olie Zout en peper 1 rode ui 5 gele bakbananen Stap 1/3 Snijd je stukjes geit en spoel ze onder stromend koud water om ze te wassen. Droog de stukjes en doe ze in een diepe bak. Meng in een kom de geraspte knoflook, geraspte ui, citroensap, gemberpoeder, bouillonblokjes, scheutje plantaardige olie, zout en peper. Meng alles. Stap 2/3 Giet dit mengsel over het geitenvlees en zet alles 3-4 uur in de koelkast. Verwarm je oven voor op 200 graden hete lucht en leg je stukjes geitenvlees erin (bescherm je oven eventueel met aluminiumfolie en bakpapier). Stap 3/3 Geit zal veel water afgeven, dus bedruip je vlees regelmatig met de sappen. Draai de stukken ook af en toe om, zodra ze aan alle kanten goed gegrild zijn, is hij klaar! Te eten vergezeld van chikwangue(?) en/of makemba ( banaan) en natuurlijk een goede chilipuree! 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Posted August 18, 2022 Posted August 18, 2022 (edited) Ik ben groot fan van curry's. Eigenlijk is dat niets anders dan een stoofschotel, met lekkere specerijen. Meestal maak ik ze met lam, maar soms ook rund of vega. Dit is mijn basiscurry, ik vind 'm altijd geweldig. Geitenvlees heb ik nog nooit gegeten, moet heel lekker zijn als currygerecht. Edited August 18, 2022 by Arja 1 Quote
Recommended Posts