Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mijn komkommerkruid heeft het fantastisch gedaan en is zichzelf nu al aan het uitzaaien (misschien is dat normaal maar van eerdere jaren kan ik me herinneren dat de nieuwe plantjes pas in het voorjaar tevoorschijn kwamen.

heeft het zin om ze te laten staan of gaan ze toch dood in de winter? Ze staan ook op een plek waar ik nu iets anders had gepland, is verplaatsen mogelijk?

Posted

Jonge planten blijven de winter gewoon overleven, dat is mijn ervaring van de afgelopen 2 winters.
Zelf heb ik ze nooit verplaatst, maar een collega moestuinder van ons complex had wel wat zaailingen van mij overgenomen (weet niet hoe groot, ik was er niet bij) maar die overleefden het verplanten niet.
Als ze nog erg klein zijn, dan kun je het wel proberen met een grote klomp grond er omheen. Wel goed water geven.

Posted

Ik heb dit jaar heel veel zaailingen uitgedeeld en ook naar de schooltuin verplaatst. Als je ze voldoende water geeft de eerste paar dagen, dan komt het goed.

Ik heb ze in de huidige tuin bijna 8 jaar en heb alleen nog de witte soort bijgezaaid. Komt na 1 x zaaien altijd op. De winters komen ze ook goed door.

• Like 1
Posted

Ja, kleine exemplaren overplanten is meestal gelukt, grotere (vanaf 40cm hoog) niet.

Hier zitten we ook aan een 2de generatie dit jaar.

En geen witte meer gezien, vorig jaar wel nog.