Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bemesten met appels


appelvrouw

Aanbevolen berichten

We hebben hier enorm veel valappels, iedereen in de omgeving heeft dat, vanwege de droogte. Veel aangevreten natuurlijk. Van binnen en ook wel van buiten door muizen, wespen enz.
 

Een oudere dame die ik net sprak verzamelt ze en gooit ze onder haar haag.  Iemand anders die ik hier ken gooit de appels in een hoek in zijn tuin en kweekt er dan pompoenen op volgend jaar dat doet hij al jaren ( mooie pompoenen!) 

 

Wat denken jullie zou ik dat kunnen doen als een soort van rauwe mest onder de frambozen?
 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

yes! En niet alleen bij de frambozen.

Liefst eerst door een hakselaar (of vertrappelen) en daarna een laagje mulch van hooi, stro of snippers er bovenop. De pieren en co gaan feesten.

 

Onze buur heeft nu honderden appels en peren liggen en ik sta te trappelen dat hij terug uit verlof komt want hij gaat ze niet willen gebruiken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben wat ervaring met appelzooi uit een sappers (krijgen we van een fruitkweker). Dat hebben we tussen bomen gegooid. Omdat onze varkens er maar een paar happen van aten. Het was een beetje de bedoeling om zo de brandnetels daar compleet te bedekken. Het werd nogal een glibberige bende maar nu na een tijd zie je er niets meer van en zijn alle brandnetels weer hoog ;) Aan de bomen kan ik verder niets zien, of het nou goed of slecht voor ze was... die zijn al flink aan de maat en reageren dan niet zo. 

Ik zou wat bang zijn voor een boel appelpitten die kiemen. Dat was bij ons niet zo. Nog niet iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...