Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

de planten van de flespompoen zijn ontploft, ze groeien alle kanten uit en hebben gele bloemen. Maar ik zie geen pompoenen, kan dit nog komen aub? DCF3E101-FC8E-4777-8E33-A0333AA84E40.thumb.jpeg.3c75d596da4e32cbd9719162f8ab2e96.jpeg

Geplaatst:

jazeker,of ze nog helemaal volgroeid en rijp gaan zijn tegen dat het te koud wordt is een andere vraag, best maar één vrucht laten hangen en dan wel de snelst groeiende.

Zitten er tussen de bloemen wel vrouwtjes?

Geplaatst:

@Sonya ik weet niet of pech het juiste woord is, heeft allemaal te maken met wanneer je de zaailingen voorzaait, in het begin krijg je een periode van groei, gevolgd door veel mannelijke bloemen en daarna de vrouwtjes dit hele process kan maanden duren. Zelf had ik mijn zaailing op 12 april voorgepoot in een potje, vanaf 9 mei ongeveer gaan uitharden en op 16 mei buiten uitgeplant, pas op 7 augustus kreeg ik mijn eerste vrouwelijke bloemen. Zit nu op 7 vrij grote fles pompoenen en dat is dan ook het maximale.

Geplaatst:

Haha die fout maken de meeste moestuinierders. Bij onze volkstuin complex verlaat bijna 80% van de nieuwe tuinierders het complex binnen 2 jaar de rede onderschatten van de tijd die het kost, en onderzoek wat handig is om te doen om succesvol groentes te kweken. Ik zou adviseren om wat onderzoek te doen naar hoe de groentes te kweken die je zelf graaf kweekt en dan zal je veel succes ervaren.

Geplaatst: (aangepast)

Bij pompoen scheelt het veel oogst wanneer je half april voorzaait en half mei uitplant. De planten hebben dan een goede voorsprong. Maar ook als je ze later laat kiemen, komen er nog wel pompoenen aan. Patrijs zet de planten vrij laat en oogst ook pompoenen. Misschien heb je pech, dat hebben een paar mensen dit jaar met de pompoen.

Ik zou nog niet wanhopen, misschien verschuilt zich een pompoen in de chaos.

aangepast door fre3ke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...