Mischa Posted September 10, 2022 Posted September 10, 2022 Ik had gelezen dat het handig is om stekjes te planten in je moestuin in plaats van inzaaien. Nu wil ik wel proberen om binnen alvast wat in bakken te gaan zaaien. Ik kan alleen zo snel niet vinden welke groenten ik rond deze tijd binnen in bakken kan zaaien zodat ik ze later als stekjes buiten kan zetten. Of beter nog; is er een overzicht van wanneer je wat binnen kunt planten om later over te plaatsen in de moestuin? Quote
mdubbelm Posted September 10, 2022 Posted September 10, 2022 Wat bedoel je met later? Voor veel dingen is het nu te laat om nog buiten uit te planten. Je kunt nog wat veldsla binnen voorzaaien, en die uitplanten over een week of 4. Maar groeien doet het waarschijnlijk niet meer echt. Buiten kun je nog wel raapstelen, spinazie of (herfst)radijzen zaaien. Eventueel afdekken met flce. Oogst zal heel erg afhangen van het weer. Check ookhet topic “wat heb je nu gezaaid/geplant” voor inspiratie. Quote
Marinke Posted September 10, 2022 Posted September 10, 2022 (edited) Op de website van Diana stek (mooie moestuin) staat ook een recente blog hierover. https://www.mooiemoestuin.nl/de-wintertuin-en-winterkas-in-2022/ Edited September 10, 2022 by Marinke Quote
Recommended Posts